צלמים מפורסמים בארץ ובעולם והתמונות הכי מפורסמות שלהם

רוצים להכיר את הצלמים המפורסמים והמובילים בישראל וברחבי העולם? אילו תמונות מפורסמות יש לצלמים המוכרים והידועים? מהי התמונה שגרמה לפרסום של הצלמים המוכשרים? כל זאת ועוד בכתבה שהכנו עבורכם.

צלמים מפורסמים בעולם

יש הרבה צלמים מפורסמים בעולם אחריהם ניתן לעקוב במגזינים העוסקים בצילום וכמובן ברשתות החברתיות. בין הצלמים המוכרים והמפורסמים ניתן למנות את צלם הטבע ג’ון הייד המתגורר באלסקה, צלם האופנה הגרמני הידוע סאשה הוטנהיין שמתמחה בצילום דוגמניות, צלם הטבע והנוף גרג דאונינג, צלמי האדריכלות התעשייתית ברנרד והילה בכר שהשפיעו רבות על התחום ועוד.

צלמים מפורסמים בישראל

גדולי הצלמים הישראלים לא בהכרח מוכרים לציבור בארץ מאחר וחלקם זכו לפרסום רב במדינות מעבר לים. בין הצלמים המפורסמים בישראל ניתן למנות את צלם האופנה הידוע והמפורסם רונן אקרמן שהוא גם מרצה בבית הספר לצילום סטודיו גברא, עדי ברקן המוכר כצלם אופנה מוביל שנלחם בתופעת הרזון והאנורקסיה אצל דוגמניות, זיו קורן המפורסם בצילומים שלו המופיעים בעיתונים ובתערוכות נחשבות, צלם האופנה רון קדמי, אלכס ליבק, ניר כפרי ועוד רבים אחרים.

צלמים מפורסמים בהיסטוריה

הצלמים המפורסמים בהיסטוריה ידועים בסיפורים שהם משקפים באמצעות הצילומים שלהם. הם לכדו את הרגע והמהות של אנשים, מקומות ונופים שהם צילמו וחלק מהתמונות השפיעו על האנושות וההיסטוריה שאנו מכירים.
ישנם צלמים מפורסמים רבים לאורך ההיסטוריה וביניהם ישנם צלמים שתיעדו רגעים משמעותיים באופן מקורי וייחודי והתמונות שלהם מוכרות לכל חובבי הצילום. בין הצלמים המפורסמים שכדאי לקרוא עליהם ולהכיר את התמונות המפורסמות שלהם ניתן למצוא את אנסל אדמס, דורותיאה לנגה, פרנסיס בנג’מין ג’ונסטון, אינגה מורת’, ג’ייקוב ריס, אירווין פן ועוד.
בנוסף, כדאי להכיר את הצלם הצרפתי המפורסם הנרי קרטייה ברסון הידוע כחלוץ צילומי הרחוב ואת הצלם ההונגרי המפורסם רוברט קאפה שהתפרסם בצילומים מקוריים ומרגשים ממלחמות שונות, כולל מלחמת העולם השנייה ומלחמת הודו-סין.

צילומים ידועים של צלמים מפורסמים

  • אנסל אדמס האמריקאי התמחה בצילומי נוף של מערב אמריקה בשחור ולבן, התמונות של הפארק הלאומי יוסמיטי שבארה”ב זכו לפרסום עולמי ועד היום משתמשים בתמונות שלו בפוסטרים, ספרים, לוחות שנה וכו’.
  • הצלם והעיתונאי המפורסם סטיב מקורי צילם את אחת התמונות הידועות והמוכרות בכל העולם, הצילום של ילדה אפגנית ממחנה פליטים בפקיסטן עם עיניה הירוקות המדהימות וצעיף אדום המכסה את ראשה.
  • הצלם אנדריאס גורסקי מחזיק בתואר של צילום התמונה היקרה ביותר בכל העולם. הוא ידוע גם בתמונה הצבעונית של חנות 99 סנט בארה”ב, הצילום המפורסם מדורג במקום ה-6 בין התמונות היקרות בעולם ומחיר התמונה הוא מעל 3 מיליון דולר.
  • צלם האופנה אירווינג פן שעבד שנים רבות עבור מגזין האופנה הידוע ווג הוא מהצלמים הראשונים שעשו שימוש ברקע פשוט בגווני לבן ואפור, כאשר הדמויות ניצבו בפינת הסטודיו בתנוחה דרמטית, התמונות המפורסמות ביותר שלו הן הצילום של מרלן דיטריך ומרסל דושאן.
  • הצלם דאגלס קירקלנד מארצות הברית ידוע בתמונה האייקונית של מרלין מונרו שוכבת במיטה עם מבט חושני ומפתה.

צלמים מפורסמים המלמדים בסטודיו גברא או שסיימו את מסלול הלימודים

  • סטודיו גברא הוא בית הספר המוביל בישראל ללימודי צילום. בית הספר מציע מגוון קורסים לצילום מקצועי המונחים על ידי צלמים מוכרים וידועים בתעשייה, כל אחד בתחומו. בין הצלמים המפורסמים בישראל ניתן למצוא לא מעט מבוגרי קורסי הצילום בסטודיו גברא, ובבית הספר מלמדים כמה מהצלמים המוכרים ביותר בישראל, ביניהם איתן טל, שי פרנקו, טל גבעוני, חיים כהן, רונן אקרמן, שרית גופן ופזית עוז.
צילום: עידו איז׳ק
למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן