מדריך תמונות של שקיעה

איך מצלמים שקיעות מרהיבות כמו הצלמים המקצועיים והמנוסים? מה צריך לדעת כדי להצליח לצלם שקיעות מדהימות ועוצרות נשימה? כדי לסייע לכם לצלם תמונות של שקיעות יפהפיות באיכות גבוהה פנינו למומחים ובעזרתם הכנו עבורכם מדריך לצילום תמונות יפות של שקיעה.

תמונה עוצרת נשימה של שקיעה – הדובדבן שבקצפת בתחום הצילום

השמש מאירה את כדור הארץ במשך מיליארדי שנים והיא מחזיקה אותו במסלול סביבה. מידי יום האדם זוכה למופע מרהיב של השמש בזמן הזריחה ולשקיעות מדהימות בשעות הערב, רגע לפני שהלילה מכסה את מחצית מכדור הארץ. השמש מלווה את האדם ומהווה מקור חיים חשוב, והזמן היפה ביותר לצילומים הוא כאשר יש שקיעה מדהימה עם שלל צבעים ואווירה רומנטית ייחודית.
צלמים מקצועיים וחובבים מוכנים לטוס ולנסוע למרחקים רבים כדי ללכוד את רגע השקיעה ולתעד את הרגע המרגש והרומנטי שמהווה תפאורה מושלמת גם לצילומי אנשים, חיות ונוף. כדי לצלם תמונה של שקיעה מרהיבה יש להכין מראש ציוד צילום מקצועי וחשוב לשלוט בטכניקות שונות כדי להתמודד עם אתגרי הצילום המורכב.

מדידת אור

חשוב לזכור כי בצילומי שקיעות למעשה מצלמים את השמיים והשמש מהווה רק חלק אחד בפרטי התמונה, כמובן שהיא מהווה חלק חשוב, אך אם מתמקדים רק בשמש השוקעת התוצאה המתקבלת עלולה לאכזב אתכם ולא להותיר יותר מידי רושם על הצופים בתמונה.
לכן, חשוב להתייחס לכל השמיים ולהדגיש את השמש בצילום, יש להעשיר את התמונה באמצעות גורמים נוספים כמו עננים, צבעים מעניינים, שחף או ציפור על רקע השמש והשקיעה ועוד. מאחר ובצילומי שקיעה יש אזורים בהירים ואזורים כהים יש לאזן את החשיפה באמצעות מדידת אור באזור שבו החשיפה פחות או יותר באמצע בין אור בהיר לאור כהה.
כדי לתעד את השקיעה וליהנות מצילום מרהיב עליכם לשלוט בנושא מדידת אור, זהו חלק קריטי וחשוב מאוד בתחום הצילום. כדי לקבל צילום מרהיב של שקיעה עם צבעים עשירים וחיים כדאי להתמקד בחשיפה בפיצוי שלילי, לכן החשיפה הנכונה לצילומי השקיעה המרהיבים היא אחת משתי דרכים: מדידת אור נקודתית או פיצוי חשיפה שלילי. אם בחרתם בטכניקה השנייה עליכם להשתמש בפיצוי חשיפה שלילי המאפשר להכהות את התמונה, הפיצוי השלילי צריך להיות בטווח של 2/3- עד 2-, בהתאם לסיטואציה. אפשר לצלם את השקיעה באמצעות הגדרת המצלמה למדידה נקודתית, בדרך כלל בוחרים אזור סביב ה- 30 מעלות מהשמש, אך כדאי לשחק עם המדידה כדי לקבל תוצאות שונות ומרשימות של השקיעה.

אורך מוקד

חשוב להגיע למקום ממנו מצלמים את השקיעה עם עדשות מסוגים שונים, וכדאי לצלם את השקיעה עם עדשה בעלת אורך מוקד גדול, לפחות 140 מ”מ, כדי לקבל תוצאה מרשימה שבה השמש נראית כמו דיסקית גדולה ובולטת, וכדי להפיק תמונה רומנטית אשר לשלב צלליות.
את השקיעה אפשר לצלם גם עם עדשה בעלת אורך מוקד קטן, בדרך כלל עדשה רחבה וקטנה של 35 מ”מ. באמצעות העדשה הרחבה אפשר ללכוד רגעים מרהיבים בעוצמתם במעבר שבין השקיעה ההדרגתית ללילה החשוך, ובצילום השמש תיראה קטנה.

מזג האוויר

מזג האוויר משפיע באופן דרמטי על תמונות של שקיעה, וכדאי לתעד שקיעות יפות ורומנטיות כאשר יש מעט אובך ושמיים זרועים בעננים קלילים. האובך משפיע על האור ונוצר אפקט של שמיים בגוונים מיוחדים כאשר אור השמש חוצה אותם וניתן לראות בתמונה הסופית גוונים אדומים וסגולים ומראה ייחודי ומרשים מאוד.

 

צילום שקיעה

צלליות על רקע שקיעה מרהיבה

כדי לצלם תמונות יפות של שקיעה עם דמויות מוצללות יש לשמור על שמיים מאוזנים ולהקפיד שהאור הטבעי והאחורי יהיה חזק יותר מהאור הקדמי. משחקי צלליות בצילומי שקיעה מבטיחים תמונות מרשימות ומקוריות, אך חשוב לבדוק האם אור השמש האחורי חזק דיו.

פוקוס

בצילומי שקיעה יש לקבוע את הפוקוס באופן שונה ולהגדיר אותו על אינסוף. אפשר להתמקד גם באופק או באובייקט הנמצא רחוק מכם, וכאשר קובעים את הפוקוס נכון התמונה תהיה חדה וללא טשטוש.

צמצם

בצילומי שקיעה יש להקפיד על חדות הצילום, לכן כדאי לסגור את הצמצם לערך הנמוך ביותר, בדרך כלל 8F, וכך מצלמים בעומק שדה גדול ומונעים אפקט של מריחת קרני השמש בתמונה הסופית.

בלאנס

אם בוחרים להגדיר את האיזון אחרי הצילום יש להשאיר את המצלמה על איזון לובן בצורה אוטומטית אך אפשר לצלם גם במצב WB שיוצר אפקט מרהיב של צבעים אדומים ואווירה של שקיעה ייחודית ואדומה.

חשיפה

אחרי שקיעת השמש לא נותר הרבה אור לכן כדאי לעבור לצילום בחשיפה ארוכה. אם לוכדים בתמונה עצמים בתנועה, לדוגמה גלים בים, אנשים, חיות וכו’, התוצאה הסופית תהיה מקורית ומעניינת.

בנוסף, כדאי להגיע עם פילטרים שונים כדי לשחק עם החשיפה ולקבל צילומים מיוחדים של שקיעות יפות ובלתי נשכחות.

חשיפה לצילום שקיעעה

קומפוזיציה

את השמש כדאי להציב באחד הצדדים של הצילום ולא במרכז התמונה, כך יוצרים צילום מעניין יותר אך כדאי למקם אובייקט מעניין כדי להעשיר את התמונה ולמשוך את עיני הצופים.
אם אתם מעוניינים לצלם שקיעות ונופים כמו הצלמים המקצועיים – כדאי לכם ללמוד קורסים לצילום המעניקים לכם את כל הידע והכלים המוזכרים במדריך.

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן