כל מה שרציתם לדעת על צילומי מזון

כולנו היינו שם. אנחנו יושבים במסעדה עם חברה טובה או אפילו בדייט, מגיע האוכל ומי שיושב איתנו מצלם אותו מכל זווית אפשרית לאינסטגרם או סתם בשביל לתעד את הרגע. אבל לא תמיד יודעים איך לצלם את האוכל נכון. את הזווית בה הרוטב נוטף מלמעלה עד למטה, את איך שהרולים של הסושי משתלבים מעולה עם הטריאקי, את כל הסעודה הזו שלכם. צילום מזון וסטיילינג הוא טרנד עולמי שאי אפשר להתחמק ממנו גם אם רוצים – עמודי פייסבוק ואינסטגרם ועמודים בפלטפורמות כמו פינטרסט וכו’, נהפכו בשנים האחרונות בין הפופולריים ביותר ברשתות החברתיות ומושכים רבבות מעריצים.

כדאי לדעת כי ניתן ללמוד קורס צילום מקצועי ולעבור סדנה ייעודית לצילום מזון כדי לעסוק בתחום ולהתפרנס ממנו. יש ביקוש רב לצלמי מזון ותדמית, במיוחד כיום כאשר הצילומים המרהיבים משמשים ככלי שיווקי לחברות בתחום האוכל, המזון וההסעדה.

טיפים לצילום נכון של אוכל

להבין מה מצלמים – חומרי גלם מגיבים בצורה שונה מול המצלמה. ברבים מהמקרים חשוב לדעת שצריך להדריך את מי שמבשל את האוכל – העוף מתייבש ומתבייש? אפשר לשמן אותו עם מברשת כדי לתת לו מראה רענן יותר. הסלט נראה עייף? לנער אותו היטב. בצילום סטיילינג ואוכל הנראות היא מרכיב קריטי, וחשוב להבין מה מצלמים לפני ששולפים את הסמארטפון מהכיס.

עדשה – העדשה של המצלמה קובעת בסופו של דבר איך תיראה כל התמונה. היא מלוכלכת? היא סדוקה? היא לא מותאמת לצילומי קלוז אפ? נוכל לשנות את המראה של התמונה עצמה, את התאורה, אפילו את מה שאנחנו מצלמים אבל העדשה היא הגורם המכריע שקוע איך התמונה תיראה. חשוב לבחור בעדשה שמתאימה לסגנון הצילום שאליו אנחנו שואפים. הטווחים המומלצים לצילום אוכל הם 50-100 מ”מ לצליום ממוקד ו24 מ”מ או פחות לצילום רחב.

יציבות זה הכל (או: חצובה) – החצובה מאפשרת לנו קיבוע של המצלמה בזווית שאנחנו רוצים לעבוד איתה ובאיכות שאנחנו שואפים אליה. כמו כן שימוש בחצובה מקנה לונ את היכולת למקם בצורה המיטבית את אובייקט הצילום שלנו ולמקם סביב את האביזרים שיהפכו את התמונה שלנו למשהו שכולם ירצו לשתף בסטורי. העבודה עם חצובה מאפשרת בנוסף עבודה עם פוקוס ידני שיהפוך כל תמונה לברורה וחדה.

תאורה – אחד המרכיבים שהופכים צילום לאיכותי הוא, איך לא, התאורה. למרות שמרבית צלמי האוכל אוהבים לעבוד עם אור טבעי, לא תמיד זה מתאפשר בעקבות שעות שבהן הצילומים מתקיימים, התאורה במסעדה או שהמנה עצמה פשוט לא מצטלמת טוב. חשוב לדעת שאם אתם רוצים לצלם אוכל ולסבול ממינימום הפרעות כדוגמת צל והברקות, כדאי דווקא להסתיר או להמעיט את מקור האור, בעצם להאיר את כל שנמצא סביב לאובייקט דרך השתקפות מקירות, זכוכיות ועוד.

רדו לרזולוציות הנמוכות – תצלמו את הכפית אחרי שליקקתם אותה, תצלמו המבורגר אחרי שנגסתם בו. תרגישו את האוכל, תחוו אותו. צילום, כמו אוכל, זה עניין של תשוקה. אם אין לכם אותה, אם אתם לא מרגישים שהצילום הוא חלק מהאוכל אצלכם, אל תטרחו בכלל להיכנס לעולם הזה.

ישנן מספר טכניקות נפוצות לצילום אוכל, ביניהן טכניקת הפרספקטיבה (יחסיות, אם תרצו) – כמו לכולנו, כך גם לאוכל יש את הזווית שלו. צילום מזווית נמוכה עוזר ביצירת עומק נדרש לתמונה בזמן שצילום מלמעלה נותן לה אופי גרפי יותר. כמו בכל דבר אחר בחיים, כך גם בצילום אוכל יש את האמצע – צילום בגובה 45 מעלות, שמקנה אפשרות צילום למי שלא יודע או רוצה להחליט על הזווית המושלמת.

הקשר בין סטיילינג לצילומי מזון

בסטיילינג כמו בצילום מזון הכול זה אסתטיקה ונראות. בשנים האחרונות צילום מזון וסטיילינג צוברים תאוצה והופכים להכרח של ממש בכל הנוגע לקידום עסקי וחברתי. מדובר בטרנד שהולך ומתפתח כל הזמן ונמצא במגמת עלייה ענקית. טרנדים עיצוביים מגיעים באמצעות הרשתות החברתיות לכל רחבי העולם וכך גם לחלקת האלוהים הקטנה שלנו, וצריך להישאר עם היד על הדופק, מוכנים לכל שינוי ותרחיש.

סדנה מומלצת לצילומי מזון

 

סדנת צילום אוכל מתקיימת במפגש חד פעמי בבית ספר מקצועי לצילום, הסדנה צוברת תאוצה בקרב צלמים חובבים ומקצועיים בעלי זיקה לתחום ול-Foodies המושבעים. הסדנה מקנה יכולות צילום איכותיות וייחודיות ומקנה למשתתפים בה ידע נרחב בנושאים כדוגמת התאורה וסוגיה לצילום אוכל, תפעול מיטבי של מצלמת הסמארטפון ושימוש בכל מרכיביה, צבעוניות מנות האוכל ועיצובן ואף עיבוד תמונה יצירתי באפליקציות ייעודיות ומיוחדות. אז למה אתם מחכים? מהרו להירשם ולצלם.

דוגמאות לצילומי מזון שנעשו במסגרת הלימודים

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן