התשוקה לאור 7 – שרון שטרן

שרון שטרן

 

אמא לשתי ילדות, צלמת, מורה לצילום וגם מורה ליוגה. ההתאהבות האמיתית בצילום החלה במגמת צילום בתיכון, רכשתי בפעם הראשונה מצלמה ומאז לא שחררתי אותה. הצילום בשבילי הוא שילוב של עוגן, התקרקעות ומעוף ומאפשר לי לחבר בין כמה תחומים שאני מאוד אוהבת. 

כיום אני מתמחה בצילום אדריכלות ופורטרטים. החיבור עם אנשים ושחקנים מרגיש לי מאוד טבעי, יש הרבה קסם בלפגוש פנים חדשות. לרוב זה מתחיל בכמה רגעי מבוכה בסטודיו – ואז המשימה היא לשבור את הקרח. עיקר העבודה היא ליצור את התאורה המתאימה והמחמיאה ביותר, למצוא את הפריים המדויק ולפתח את התקשורת המילולית עם המצולם כך שהסיטואציה תרגיש קלילה ונעימה לכל הצדדים. בזמן הקצר שמוקצה להכרות, פיתוח הקשר מול המצולם ויצירת האינטימיות, קיימים הרבה אלמנטים מתחת לפני השטח – האנרגיות, המבטים והמגע.

 באופן מאוד מפתיע, בשנה האחרונה פרצתי לתחום חדש עבורי – צילום חללים, שפעם היו כמעט שקופים מבחינתי ובעיקר היוו לוקיישן לצילום אנשים. ממש כמו האנשים שאני מצלמת, גם עם החלל הפיזי שאני מצלמת אני מייצרת סוג של קשר, בעוד אני בוחרת את הזוויות המעניינות והמחמיאות ביותר עבורו.

 

הצילום לקח אותי למקומות שאין סיכוי שהייתי מבקרת בהם, שיצרו בי חוויות שלא אשכח. בין השאר הייתי צלמת עיתונות והגעתי למקומות נידחים בארץ, ביקרתי בדיונים פליליים בבית המשפט ובזירות רצח. הטיולים במקומות הלא צפויים החזירו לי את החשק לנסוע לטיול גדול בעולם. את הטיול של אחרי הצבא לא עשיתי, וזו עוד מטרה שהייתי שמחה להגשים.

 

לא חסרים אתגרים בדרך שבחרתי, עם כל האהבה והתשוקה. תמיד קיים בי הפחד שאני לא טובה מספיק, 

שהציוד לא מספיק מעודכן, שלא עשיתי מספיק עבודת שטח לפני, שיכולתי לצלם גם אחרת. הדרך כוללת גם עבודה עם אנשי צוות שונים, שבתחילת הדרך לא תמיד היו מפרגנים, וכמובן שלא תמיד העבודות מגיעות בשפע. אבל עם זאת, בעוד החששות והפחדים יהיו קיימים תמיד, חשוב כצלם לאמץ תכונות של אורך רוח וסבלנות לתהליך. גם כשקשה – להמשיך לנוע, ולזכור… שכולם היו פעם צלמים מתחילים.

תוכלו לשמוע עוד משרון בפאנל ״התשוקה לאור״, אירוע חנוכה שיתקיים ב-25.12 בסטודיו גברא בסימן צלמות מעוררות השראה.

הכניסה לאירוע חופשית בהרשמה מראש.

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן