המלצת צפייה – הצלם Platon

המלצת צפייה
Abstract: Platon

במהלך שנת 2020 נטפליקס שחררה את הסדרה הדוקומנטרית “אבסטראקט” (Abstract: The Art of Design) לצפייה ביוטיוב.
גם אם אין לכם עניין בעיצוב או ארכיטקטורה אנו רוצים להמליץ לכם לצפות בסדרה כולה, אך בעיקר בפרק אחד (פרק 2 בעונה 1) מתוך הסדרה המוקדש לצלם הפורטרטים פלטון (PLATON).

גם אם לא נחשפתם לשם פלטון, קרוב לוודאי שנחשפתם לצילומים שלו, שהופיעו בשערים ומגזינים בולטים בעולם כמו הTIME – פורטרטים של המנהיגים הבינלאומיים הבולטים בעולם, כמו הנשיא בוש האב והבן, ביל קלינטון, ברק אובמה, ולדימיר פוטין, מועמר קדאפי, הוגו צ’אבס ואפילו ביבי ואחמדינאג’ד, לצד דמויות אחרות כמו: מארק צוקרברג, סטיבן הוקינג, ג’ורג קלוני, סטיבן ספילברג, וודי אלן, ארלונד שוורצנגר ועוד רבים אחרים.

פלטון ייצר שפה ויזואלית ייחודית וברורה והוא שומר על קו אחיד בסגנון שלו, בשפה הויזואלית שלו ובאופן בו הוא מתייחס לצילום פורטרטים, כמו גם בשימוש המסורתי שלו במצלמות אנלוגיות (לייקה M המיתולוגית והאסלבלד) ובסט-אפ המאוד בסיסי שלו.

בפרק המדובר יש לא מעט רקע על פלטון, משפחתו, מקורות ההשראה שלו והדרך שהובילה אותו לפתח את סגנון הצילום העוצמתי שלו. בפרק ניתן לראות גם את צורת העבודה הייחודית של פלטון עם המצולמים שלו על הסט בסטודיו שלו שבניו יורק.

לא נעשה עוד ספויילרים…
רק נאמר שהעבודה שלו מעוררת השראה וניתן בהחלט לראות כי המרכיב של הטכניקה הצילומית הוא חשוב ומוקפד עד לפרט הקטן ביותר. יחד עם זאת, נראה כי במהלך הצילומים הצד הטכני נשכח וההתמקדות היא במפגש בין שני אנשים ובדינמיקה הנוצרת על הסט. הדינמיקה ״נשלטת״ על ידי פלטון המכוון את הסיטואציה כדי להשיג את המבע האחד אותו הוא מחפש במצולם.

הפסיכולוגיה הזו קשורה כמובן באישיותו של פלטון, אך גם בהחלטה או בהבנה שלו שזהו החלק הקריטי בצילום הפורטרט – עובדה הדורשת עבודת הכנה מעמיקה, מיומנות והרבה מאוד ניסיון ביצירת האינטרקציה על הסט.

מוזמנים לצפות בפרק בקישור הבא:

המלצת צפייה נוספת –

השחקן והבמאי דילן מקדרמוט מראיין את הצלם פלטון:

*פרק צילום פורטרטים נלמד בסטודיו גברא בשנה ב׳ – במסגרת קורס סטודיו

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן