פרויקט צילום אישי

 

צלמים עובדים מבלים את רוב זמנם ביצירת עבודות צילומיות עבור לקוחות – צילום אירוע, צילום מסחרי, צילום משפחה וכדומה. ומה לגבי עבודה צילומית לעצמנו? אחת הדרכים הטובות לצמוח ולגדול בתור צלם היא ליצור פרויקט צילום אישי. זו דרך מצוינת לשמור על השראה ולמצוא אתגרים חדשים. זו גם דרך טובה להעשיר את תיק העבודות ולנסות רעיונות חדשים. אז איך עושים את זה נכון?

 מהו פרויקט צילום אישי?

פרויקט צילום אישי הוא כזה בו אתם בוחרים נושא לצילום, ומצלמים אותו שוב ושוב – בדרכים, זוויות ופירושים שונים. לדוגמה צילום אותו אדם בזמנים שונים, צילום מקום ספציפי מזוויות שונות, בחירת רעיון וצילום אובייקטים תחת אותו הרעיון ועוד.

הערך של פרויקט צילומי אישי שלמעשה חוזר על אותו נושא צילום שוב ושוב, הוא האפשרויות שהדבר מעניק לכם כצלמים – להסתכל על אותה סיטואציה בדרכים שונות, לראות את ההתפתחות שלכם כצלמים לאורך זמן, להצליח להוציא את המיטב מהסיטואציה כל פעם מחדש, לנסות לתקן דברים שהשתבשו בפעם הקודמת ועוד. זה גם מעניק מבנה ומסגרת לעבודה ומונע מכם להתפזר. אתם יכולים להיות מחויבים טוטאלית לפריים.

פרויקט צילום של מקום או מבנה מסוים למשל, יכול להתבצע בצורה שונה על ידי צילומו בשעות שונות של היום, בעונות שונות, מזוויות שונות, על ידי התמקדות באובייקטים שונים, לבחור לצלם בעדשות שונות או למסגר את הפריים בצורה שונה.

פרויקט צילום של אדם יכול להיות צילומו בתקופות שונות (לדוגמה אישה הריונית המצולמת כל חודש ביום ובשעה ספציפיים), ברקע שונה, בתאורה שונה וכן הלאה.

כמובן חשוב לשלוט בטכניקת הצילום ולהכין את הצילום מראש עד כמה שניתן לפני שניגשים לעבודה, כך ניתן להתמקד כמה שיותר בתמונה עצמה – בקומפוזיציה הרצויה, התאורה וכן הלאה, ולא בעניינים טכניים כמו איך לפקס או ליצור עומק שדה.


 

מה הופך פרויקט צילומי לטוב?

העובדה שיש לפרויקט אובייקט, מטרה, ותוצאה ברורים.

בחירת אובייקט צילומי (אדם, מקום, חפץ) שניתן לחזור ולצלם אותו/דברים שדומים לו שוב ושוב.

בחירת נושא או מקום שאתם באמת מתעניינים בו, שגורם לכם לריגוש וסקרנות. שאתם אוהבים.

בחרו משהו שיהיה לכם קל לצלם – כלומר שאין לכם בעיה פיזית להגיע אליו, שלא עלול להיעלם בלי יכולת לחזור אליו, שיש כמה שפחות בעיות טכניות בצילומו.

התחייבות שלכם – אם למשל החלטתם לצלם מישהו ביום קבוע מדי שנה, חשוב שלא תדלגו פתאום על שנה או שנתיים. אם החלטתם לצלם ילדים בפנימייה אז חשוב שתחזרו לאותו המקום מספיק פעמים כדי שיהיו לכם תוצרים מגוונים ומעניינים.

בחרו בנושא צילומי שיש לו אפשרויות ויזואליות מגוונות.

בחרו בנושא צילומי שיש בו אפשרות ללמידה, או איזשהו תוצר סופי שאתם רואים לנגד עיניכם.

 

איך להצליח עם הפרויקט?

צרו מחויבות ומטרות לפני תחילת הפרויקט ורשמו אותן במילים.

רצוי תמיד למצוא מורה, מרצה, צלם מנוסה, קורס לצילום או קבוצת צילום שתוכלו לשתף אותם בתוצרים ובהתקדמות שלכם, לקבל הערות וחוות דעת תוך כדי הפרויקט.

פנו זמן לפרויקט בלו״ז שלכם. ממש הכניסו אותו פנימה, כמו פגישה.

 

איך מוצאים רעיון טוב לפרויקט צילום אישי:

כאמור, הבסיס לרעיון טוב הוא למצוא נושא שמעניין אתכם ושאתם אוהבים. משהו שיזיז אצלכם את חושי האמביציה ויגרום לכם לצאת לצלם, ייצור מחויבות לפרויקט. אם לא תבחרו ברעיון שיש לכם תשוקה אליו, סביר להניח שיהיה לכם קשה להתחייב אליו,

ההנאה והעניין יהיו פחותים, וגם התוצרים עלולים להיות פחות טובים.

הנה כמה שיטות שיגרמו לכם להתניע את גלגלי החשיבה:

מצאו צלם או או סגנון צילומי שאתם אוהבים ונסו לקבל ממנו השראה.

צלמו מבנה או מקום שאתם אוהבים 10 פעמים שונות, בזמנים שונים לאורך היום, מאותה זווית. לאחר מכן בחנו את התמונות, הן יכולות להוליד רעיון לפרויקט מורכב יותר.

חפשו רעיונות במקומות בהם יש התרחשות של אנשים רבים: חוף הים, מגרש משחקים, מגרש כדורגל.

חשבו על החברים הקרובים שלכם. אולי יש שם מישהו שמעניין לצלם אותו ולייצר איתו סדרת פורטרטים?

חשבו על המשפחה שלכם. יש תמיד דרכים לייצר תמונות מעניינות ולא שגרתיות עם תינוקות, ילדים, קשישים, הורים וכיוצ״ב.

חיות מחמד יכולות לייצר אינספור רעיונות לפרויקטים צילומיים. אלה לא חייבות להיות חיות המחמד שלכם בסלון הבית. חשבו מחוץ לקופסה.


 

צלמים רבים מכניסים את פרויקט הצילום האישי שלהם גם באתר ובתיק עבודות שלהם תחת קטגוריית Personal. לא משנה באיזה צלם מדובר (מסחרי, אדריכלות, טכני, אופנה וכדומה), במידה והוא ממשיך ליצור סדרות אישיות בשביל הנשמה וההתפתחות האישית שלו, יהיה לו חלק באתר ובתיק העבודות שיכיל את כל העבודות האישיות.

צילום סדרה או פרויקט היא דרך נהדרת לבנות את הביטחון העצמי שלכם ואת ההכרה שלכם כצלמים, גם בעיני עצמכם וגם בעיני הסביבה. הביצוע חשוב מאוד, אבל הרעיון הוא הכל. חשבו היטב על הפרויקט הבא שלכם ופשוט צאו ובצעו אותו.

 

03_lily&reena לילי ורינהצילום: דפנה טור

 

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן