סטיילינג בצילום אדריכלי

סוזי לוינסון


אז מה בעצם מייצר את הצילום מעבר לזוית ולחלל, מעבר לרהיטים ולקירות לתאורה ולרקע? 

כאן נכנס האלמנט החשוב בצילום שנקרא סטיילינג.

סטיילינג יכול לבוא לידי ביטוי בצורות שונות אם בצילומי מזון או בצילומי אופנה,  בעיצוב לצילום אדריכלי התפקיד שלו הוא מכריע בניגוד למה שנדמה, כיוון שהחלל כבר מעוצב, ממעיטים בערכו, כיוון שכל החומרים כבר נבחרו קיימת התחושה כי העבודה כבר הושלמה  וצריך רק לצלם, וזה אינו כך.

כאשר סטיילינג וצילום נפגשים על הסט יש שיח מעניין, מעמיק מספר סיפור, הסטיילינג מקנה לתמונה אופי, האנשה, הוא מבליט בחלל את הצבעים הטקסטורות, הוא משמיש את החלל והופך אותו לאנושי, לקיים, לבר השגה. הוא מקנה לו טרנדים ומספק ערך מוסף בכל תמונה, השאלה כיצד נכון ומתי להשתמש בו.

ברוב החללים המצולמים כחלל אחד גדול כל מה שקשור לסטיילינג יהיה ויתנהג שונה, פריטים קטנים בעומק החלל ייעלמו ויראו לא ברורים, לעיתים אפילו כמו לכלוך.

כאשר מצלמים חלל אחד גדול יש לשים לב שהפריטים הקטנים נמצאים קרוב לעדשה ונראים בבירור, כל פריט חייב לשרת נכון את הפריים ולמלא תפקיד כלשהו.

בתמונות תקריב אפשר ורצוי לשחק עם מיקומם של הפריטים על מנת לייצר קומפוזיציה נכונה ויפה, בשינוי זויות כדאי ורצוי למקם מחדש את הפריטים ואפילו להחליף או להוסיף,הרי שמדובר בבימוי והעמדה לצורך אסתטיקה.

עולות השאלות האם זה ניראה טבעי או הגיוני להניח פריט מסויים במקום מסויים שאולי באופן טבעי אינו מתאים, התשובה טמונה בערך המוסף שהפריט יספק לאוירת החלל כמובן ברמת ההגיון.

אלמנט נוסף בארגון החלל שנטמע לאחרונה הוא יצירת תחושת נוכחות, סדר אינו מייצר בהכרח יופי, לפעמים מיטה מבולגנת או מטבח קצת עמוס יצרו תחושת גרים כאן חיים ונושמים, לראיה  קטלוגי איקאה המשתמשים בטכניקה ובסגנון העמוס שמתפרש כעשיר.

לבסוף, צילום טוב לא בנוי אך ורק מטכניקת צילום ותפיסת זוית, אלה גם מהתוכן שקיים בו ואנו עשויים להשפיע על התוצאה הסופית דרך הסטיילינג.

רוצים להבין ולדעת עוד?

היכנסו לתוכנית לימודים של קורס צילום למתחילים

צילום מקצועי של עיצוב בית

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן