ניר סלקמן עם צלם האופנה בן לם

 

שמי ניר סלקמן, צלם אופנה ותדמית, בוגר סטודיו גברא.

את בן לם פגשתי בביתו הפסטורלי שברמת השרון. בן הוא מצלמי האופנה הוותיקים בארץ, ומחלוצי עולם האופנה הישראלי! בן צילם אופנה למעלה מ- 3 עשורים, לבתי האופנה הגדולים בארץ ולמעצבים המובילים שעיצבו את עולם האופנה הישראלי, עבד עם משרדי פרסום, מגזינים, צילם את הקטלוגים הבלתי נשכחים של גוטקס, היה צלם הבית של מגזין ׳את׳ ועמד מאחורי צילומים רבים שעיצבו את פני עולם הצילום הישראלי.

המפגש עם בן היה משמעותי עבורי, הציפיה לפגוש צלם שאני מעריך ומעריץ את העבודות שלו, את הדיוק והיצירתיות שלו, כשכל זה נעשה עוד בעידן האנלוגי, הייתה משמעותית ומרגשת.

הצילומים של בן מדויקים מאוד ברמה הטכנית אך מעבר לכך נראה כי יש חשיבה ותכנון מוקדם, שאיפשר לכל ההפקה להתגשם ולקרות. אם היום, בעידן הדיגיטציה והפוטושופ, אפשר לגזור, להדביק, לעשות ולתקן כמעט הכול, אז בעבר היה צריך לדייק, לחשוב על כל הדברים מראש ולהיות מאוד מחושבים כבר בזמן הצילום.

ישבתי עם בן בפינת האוכל בביתו והוא סיפר לי על איך תמיד חיפש לאתגר את עצמו ולהביא חידושים בצילומים שלו, איך בהפקת אופנה מסוימת, כשרצה להשיג אפקט מיוחד, עשה ניסויים בסרטי צילום שונים ובסופו של דבר השתמש בסרט צילום אינפרה אדום, איך בפעם אחרת גרם לדוגמנית ללכת על המים בהפקת בגדי ים (לא באמת! אלא בנה לה שולחן שקוף אותו הכניסו לים ועליו היא עמדה), איך השתמש בעדשות מיוחדות שמעוותות את התמונה כדי ליצור אפקטים ויזואליים שיעזרו לו להגשים את מה שראה בראשו ועוד ועוד.

התלבטתי מאוד איך לצלם את בן, התלבטתי והתרגשתי. קודם כל, לצלם צלם זה תמיד מאתגר, בטח כשמדובר בבן לם הוותיק והמנוסה, חשבתי בהתחלה שיהיה נכון לצלם אותו ליד איזה רהיט מפואר או צילום ענק שצילם אבל אחרי השיחה שלנו, שבה הכרתי אדם פשוט ונחמד, החלטנו לצלם הכי טבעי שיש, שותה קפה בפינת האוכל בה ישבנו, עם תאורה טבעית רכה של בוקר. הכי נעים ורך שיש, כמו החוויה שעברנו יחד.

היה לי בוקר נעים וכיפי עם אדם מקסים, צלם מוכשר ואיש צנוע, כששאלתי אותו, מה מגדיר בעיניו צלם טוב, הוא ענה: ”צלם טוב לא צריך שתהיה לו מצלמה, הוא מצלם כל דבר בחיים שלו, בכל מקום שהוא נמצא עם העיניים שלו“

 

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן