מדריך צילום למתחילים

אוהבים לצלם אך מרגישים שחסרים לכם הבנה בשימוש במצלמה וידע של עקרונות ויסודות הצילום? שוקלים בעתיד לקחת את תחביב הצילום כמה צעדים קדימה ולרכוש ידע וכלים מקצועיים כדי להפוך את תחביב הצילום למקצוע? לפניכם מדריך צילום למתחילים שיסייע לכם לצלם פריימים טובים יותר ולשכלל את יכולות הצילום שלכם.

בחירת מצלמה

עם איכות המצלמות בסמארטפונים בימינו, אפשר להוציא בקלות תמונות לא רעות בכלל בטלפון הנייד. אך אם אתם מעוניינים להתחיל לפתח קריירה בתחום הצילום, או בכלל להבין איך צילום במצב ידני עובד (מצב בו ניתן לבחור ולשלוט בכל אחד מהפרמטרים ולהשפיע על התוצר הסופי, שהוא התמונה), אנו ממליצים לכם לרכוש מצלמה איכותית – בין אם מקצועית ובין אם בסיסית. ניתן להתחיל ממצלמה ראשונית בהשקעה לא גדולה מדיי, ועם הזמן להשתדרג ברמת הציוד.

צילום אנשים ופורטרטים

אם אתם מעוניינים לצלם פורטרט של אדם על רקע נוף, בניין, שטח פתוח וכדומה, ללא עדשת TELE (עדשה שיכולה להגיע למרחקים) מומלץ להתקרב למצולם. אם תצלמו את הדמות מרחוק, היא תיראה קטנה ומי שיתבונן בצילום לא יוכל להבחין בפרטים של הדמות ולראות את פניה. לכן, מומלץ להתקרב לדמות כדי לצלם אותה נכון.

בצילום פורטרט כדאי לכלול בתמונה לא רק את ראשו של האדם המצולם, אלא להוסיף אלמנט נוסף מעבר לראשו או לגופו של האדם, מה שישדרג את הצילום בכמה רמות (למשל בניין גבוה או עץ יפה ברקע). אם אתם מצלמים פורטרט בתוך הבית או בחלל חשוך, מומלץ להשתמש בפלאש. עם זאת, יש להכיר טכניקות צילום בעזרת פלאש כדי להבטיח שימוש נכון בפלאש וצילום טוב.

כדאי להקפיד על צילום פורטרט בתנאי תאורה טובה ומחמיאה. באמצעות תרגול קל תוכלו לצלם את הדמות כאשר עיניה פקוחות ולא בעת מצמוץ, לכן מומלץ להעמיד את הדמות במקום שבו היא אינה מסנוורת על ידי השמש ובשעות בהן השמש לא חזקה מדי.

יד יציבה או חצובה

כדי להימנע מצילום מטושטש, עליכם להקפיד על אחיזה נכונה של המצלמה ולשמור על ידיים יציבות. אם אתם מתקשים לשמור על היציבות בעזרת ידיכם, תוכלו להיעזר בחצובה.

צילומים ללא הסחות דעת

צלמים מתחילים נוטים לצלם נוף ואובייקטים בלי לשים לב שיש אלמנטים ״מיותרים״ בפריים ורק לאחר הצילום הם מבחינים בהסחות הדעת שלעיתים לא רלוונטיות לפריים המבוקש ולסיפור שהצלם ביקש להעביר.

לכן, יש לתכנן את הצילום מראש:
לבדוק זוויות שונות ולחפש את המיקום הטוב ביותר כדי שלא יופיעו גורמים מפריעים כמו עמודי חשמל, עמודי תאורה, תמרורים, אנשים וכדומה.
זהו טיפ חשוב לצלמים המתחילים, אם תקפידו עליו תשפרו את הצילומים שלכם ותקבלו תגובות מחמיאות יותר.

עמעום וטשטוש הרקע

כדי להשיג צילומים כמו של הצלמים המקצועיים עליכם ללמוד איך להשתמש ולתפעל נכון את הצמצם. יש למקד את הפוקוס על האובייקט הראשי שברצונכם לצלם, אפשר לעבור למצב ידני, ובעזרת שימוש בצמצם פתוח תקבלו צילום יפהפה בו הרקע מאחורי האובייקט מעומעם וכך יש הבחנה בין הרקע לאובייקט הצילום הברור (נקרא בעולם הצילום ״בוקה Bucke״ או עומק שדה קטן).

תנאי תאורה ומזג אוויר

אחד הנושאים בקורס צילום למתחילים עוסק בתנאי התאורה ומזג האוויר. יש שעות בהם כדאי לצלם בחוץ כאשר השמש מעניקה רכות לצילום והדמויות יוצאות יפות יותר. בסטודיו יש לכוון את התאורה והפלאשים כדי להשיג את הצילום המושלם.
הכתבה באדיבות סטודיו גברא – בית הספר לצילום המציע מגוון קורסים וסדנאות לצלמים חובבים, מתחילים ומקצועיים. לחצו כאן לקורס צילום למתחילים ותוכלו גם אתם להגשים חלום ולרכוש ידע וכלים שיאפשרו לכם לפתח קריירה בעולם הצילום.

צילום סטודיו גברא
למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן