האם אתם מוכנים לקורס צילום למתקדמים? 15 טיפים לפני שמתחילים

לימוד צילום יכול להתפרש אחרת אצל אנשים שונים, ובזמן שצלם אחד ישמח להצטרף לפורום צלמים, צלם אחר יעדיף לקרוא תיגר על עצמו ולצאת לצילומי סולו מידי יום. לכן, כשחושבים על לימוד צילום חשוב לשקול מה רוצים ללמוד ועל המקומות אליהם רוצים לקחת את מלאכת הצילום. רגע לפני שאתם נרשמים לקורס צילום למתקדמים, אספנו עבורכם טיפים שיסייעו לכם להגיע באמת מוכנים.

המאמר מתאים לצלמים שלמדו את יסודות הצילום בקורס צילום למתחילים, ומבקשים להתמקצע ולהיות טובים יותר בתחומם. ייתכן שלא כל הטיפים ידברו אליכם, אבל בטוח תמצאו כמה שיתאימו.

תרגלו לעיתים קרובות

ציוד הצילום שלכם פחות חשוב מהטכניקות והמיומנות שאתם רוכשים. הקפידו לתרגל את כל הידע שרכשתם במסגרת לימודיכם על מנת שתדעו איך להשתמש בציוד בצורה נכונה, קלה ומקצועית. כשהמצלמה תהפוך להיות חלק מגופכם, תהיו בטוחים שאתם במקום מצויין.

הכירו את ציוד הצילום שלכם

גם בצילום פשוט בטלפון הנייד חשוב להכיר את כל הפונקציות והפיצ’רים הקיימים, וכשמתעסקים עם ציוד צילום מקצועי, הדבר נכון עוד יותר. הקפידו להכיר את ציוד הצילום על כל תכונותיו, דעו למה הוא יכול לשרת אתכם וכיצד תוכלו להפיק ממנו את הטוב ביותר.

חפשו הזדמנויות למידה

קבלו תובנות נוספות שישדרגו את הצילומים שלכם באמצעות לימודי צילום מקצועי בסביבת לימוד רשמית. קחו שיעורים פרטיים, הקשיבו לפודקאסטים, קראו ספרים אלקטרונים והרחיבו את היריעה.

השתמשו בכרטיס זכרון קטן

למרות שהצילום הדיגיטלי מאפשר צילום מספר רב של תמונות, זה יכול להזיק לכם. היו סלקטיביים. דווקא הגבלת מספר החשיפות יכול לשדרג משמעותית את יכולות הצילום שלכם, ולשם כך מומלץ להשתמש בכרטיס זכרון קטן.

למדו על חשיפה

הגדרות חשיפה- צמצם, ISO ומהירות תריס הן בין החשובות ביותר, ובהן מתחיל כל רעיון חיוני לכשעצמו. חשוב גם ללמוד אותם כיחידה אחת ולהבין את יחסי הגומלין שביניהם.

תרגלו עיבוד תמונה

צלמים מתחילים טועים לחשוב שהחלק הארי של זמנם יוקדש לצילום, אך למעשה עיבוד התמונה ועבודה מול המחשב תופסת חלק גדול מתהליך עבודתו של הצלם.

לקחו פרויקט צילום

אתגרו את עצמכם עם פרוייקט מסוג 365 ימי צילום, בו אתם צריכים להשתמש במצלמה מידי יום ולבחור תמונה אחת לשיתוף במדיה החברתית. שנה זה יותר מידי? התחילו בחודש. מבטיחים לכם שתתמכרו. כמובן שתוכלו לאתגר את עצמכם עם צילום קטיגוריות שונות כמו דיוקן/ נוף/ שקיעה וכו’.

קורס צילום למתקדמים לא יעשה בשבילכם את העבודה – הרחיבו את האופקים

אל תנוחו על זרי הדפנה, המשיכו לרדוף אחר בניית מיומנויות צילום ולנסות תמיד דברים חדשים. אם אתם נוהגים לצלם חיות צאו לצילום העיר. אם אתם מצלמים בשעות היום צאו לצילום לילי וכדו’.

קבלו השראה מקולגות

השראה מצלמים אחרים תסייע לכם לכוון את עבודתכם. כמובן שלא מדובר בהעתקה, אלא במציאת כיוונים שמדברים אליכם וקבלת רעיונות לפיתוח היכולות שלכם ורעיונות נוספים בדומה לסיעור מוחות.

הצטרפו לאתר צילום

קבלו שפע הזדמנויות ללימוד באתרים השונים, החל מהדרכות ועד לטיפים מדוייקים לשיפור טכניקות הצילום. קראו ביקורות ולמדו על סוגים שונים של אביזרי צילום וגישות.

למדו כיצד לקבל מיקוד חד

שפרו את מיקוד התמונות שלכם והשיגו תמונה חדה באמצעות תאורה, הרכב, מסגור וכו’.

הצמדו למנטור

מורה צילום הוא דרך מצוינת ללמוד צילום מצלם מנוסה. תוכלו לסייע לצלם בסטודיו או להתלוות אליו לימי צילום, לשאול שאלות ולבחון את אופן עבודתו במטרה ללמוד ולצמוח. וודאו שהמנטור בקיא שז’אנר שמעניין אתכם ועשו לכם רב.

היו מעורבים במועדון צילום או פורום

קבוצות צילום הן דרך מצויינת ללמוד ולהתמקצע, לשאול, לשתף, לקבל ביקורות ולהרחיב את הידע. כמו כן, זו דרך מצויינת ליצור קשרים מקצועיים.

ללמד מישהו אחר

אין דרך טובה יותר להאצת הלמידה שלכם מללמד מישהו אחר. ביכולתכם להעניק השראה למישהו אחר, וכמו שכל מורה יודע, לעיתים מהתלמידים מקבלים את השיעורים הטובים מכולם.

חפשו תמונות ישנות שצילמתם

בחנו תמונות שצילמתם לאורך ציר הזמן וקבלו אינדיקציה באשר להתקדמותכם ומקצה השיפורים שעברתם עם חלוף הזמן. אל תחששו מביקורת עצמית בונה גם כן יכולה להועיל.

וזה לא הכל. אם טרם רכשתם מיומנויות בסיסיות או שאתם מעוניינים בשיפור ופיתוח  טכניקות מתקדמות בצילום מוצע לכם קורס צילום בחיפה למתחילים ולמתקדמים.

 

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן