צילום מאקרו – מה זה? מי זה? איך עושים את זה?

צילומי תקריב, הנקראים גם צילום מאקרו, מאפשרים לנו לצלם אובייקטים קטנים, כמו חרקים, בהגדלה גבוהה. עדשת מאקרו עובדת בצורה שונה מעדשה רגילה מאחר והיא לוקחת פוקוס קרוב שממוקד באובייקט קטן ומגדילה את הנושא כך שהוא יהיה זה שמכסה את שטח החיישן.

את צילומי המאקרו אפשר לצלם בסטודיו ובתנאי צילום נוחים ואפשר גם לצאת לצלם בשטח (חיק הטבע, חוף ים, או בפארק ליד הבית). במדריך זה נציג בפניכם את עקרונות הצילום באמצעות עדשת מאקרו, אך כדי לרכוש את כל הידע המקצועי אנחנו ממליצים ללמוד את קורס הצילום למתחילים שלנו.

את צילומי המאקרו כדאי לבצע שתנאי התאורה הטבעית הם אופטימליים, לכן כדאי לתכנן את הצילום לפני השקיעה או מעט אחרי הזריחה. בשעות אלה התאורה הטבעית טובה אך האור עשוי להיות מעט חלש לכן יש לבחור מהירות תריס נמוכה יחסית ומומלץ לצלם בעזרת חצובה כדי להימנע מרעידות ו/או מריחות של התמונה הסופית.

צילום - נדב בגים

צילום – נדב בגים

תאורה

 

הבעיה המרכזית בצילומי המאקרו היא התאורה. כאשר מצלמים אובייקט קטן מקרוב אנו עלולים להטיל עליו צל, לפעמים אין מספיק אור בשביל צילום חד וברור, והשאיפה שלנו כצלמים.ות היא לצלם את האובייקט בעזרת זום גדול מאוד ומקור אור נוסף כמו פלאש.

 

פוקוס

 

בעת צילומי מאקרו המטרה היא להשיג תמונה חדה וברורה ככל הניתן. לכן, נושא הפוקוס בצילומי התקריב מהווה אתגר של ממש, במסגרת לימודי צילום למתחילים לומדים כיצד לשלוט בפוקוס ולהימנע מרעידות העלולות לגרום לתמונה מטושטשת ולא יפה. כמו כן, בצילומי התקריב יש עומק שדה רדוד בגלל המאפיינים של עדשת מאקרו ובגלל הקרבה לאובייקט המצולם.

המלצתנו – צלמו צילומי מאקרו בצורה ידנית. הגדירו את הפוקוס בצורה ידנית עד לנקודה הקרובה, נסו לקרב ולהרחיק את המצלמה כדי לקבוע את הפוקוס בצורה מיטבית ולצלם כמה תמונות במרווחי פוקוס שונים.

 

רקע

 

הרקע משחק תפקיד מרכזי בצילומי מאקרו, הוא יכול לשדר אווירה מסוימת ואם בוחרים נכון את הרקע אפשר להשיג תמונות עוצרות נשימה. התאימו את הרקע הנכון ביותר לנושא המצולם, וזכרו להתייחס תוך כדי לטקסטורה, לצבעוניות של הרקע ולצבעים. לרוב בוחרים רקע המהווה ניגודיות לאובייקט המצולם כדי להדגיש אותו ולמקד את העיניים בנושא.

צילום - נדב בגים

צילום – נדב בגים

אז אם נסכם את הטיפים שלנו לצילום מאקרו:

השקיעו בעדשה – כדי להשיג תמונות מדהימות ומרגשות עלינו להשקיע בעדשת מאקרו איכותית ומקצועית.

שילטו היטב בפוקוס הידני – צילום מאקרו דורש שליטה ידנית בפוקוס. את הידע הזה תוכלו לרגש בקורס צילום למתחילים שלנו.

לצלם בגובה שווה לאובייקט – מומלץ לצלם את האובייקט הקטן בגובה שווה כדי להשיג צילום מרשים ומקורי.

לשמור על יציבות – יש להימנע מרעידות, לכן אם אפשר כדאי לצלם באמצעות חצובה.

 

בשורה התחתונה, צילום מאקרו דורש לדעת את היסודות של עולם הצילום וגם קצת ידע אקסטרה – אותו לומדים בצורה תיאורטית ומעשית, ומתרגלים הרבה בשטח עד שמצליחים לצלם את האובייקט הרצוי.

רוצים.ות לדעת לצלם את הטבע הקטן שמתחת לרגלינו? לתת לו את הבמה שמגיעה לו? הצטרפו אלינו כדי ללמוד על צילום מאקרו ולרכוש מיומנויות צילום ברמה הגבוהה ביותר, בקורס יסודות הצילום או בקורס המתקדם שלנו (אם כבר יש לך את היסודות 😉) בבית הספר לצילום סטודיו גברא!

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן