צילום חטף – מה זה ואיך להיערך נכון לצילום?

מהו צילום חטף (SNAPSHOT)?

 

כל צילום שלא מגיע ממניע אומנותי או עיתונאי יכול להיחשב כ”צילום חטף”.

צילום חטף נעשה בדר”כ במינימום תכנון ובמהירות, ממש כאילו ניסינו “לתפוס את הרגע”. ברוב המקרים יחשב צילום חטף כצילום חובבני מבחינת תוכן התמונות (החל מחיות מחמד, ילדים, אירוע ועד תמונות משפחתיות, שקיעות וכו’) וגם כי השימוש בטכניקה הוא מועט אם בכלל, השימוש במיקוד, קומפוזיציה ומסגרת הוא בגדר המלצה בלבד.

יחד עם זאת, בעולם של היום, החוקים השתנו ודברים שנחשבו “טאבו” בעבר, בעולם הצילום, כבר לא כל כך תקפים לימינו וניתן לראות תמונות שלא ענו על קריטריונים של העולם הצילום הקלאסי ובכל זאת זכו להצלחה, לאהדה, לשיתופים ו”לייקים”.

 

אז איך בכל זאת ניתן להתכונן לצילום חטף?

 

למרות שצילומי החטף נחשבים לספונטניים וללא תכנון מוקדם, יש מספר דברים שתוכלו לעשות כדי לשפר את איכות התמונות החטופות שלכם.

מרחק

התקרבו לאובייקט שתרצו לצלם, ככה שימלא את רוב שטח התמונה שלכם. רצוי לצמצם את הרקע שסביב האובייקט. ואם לחילופין החלטתם שחשוב לכם כן להראות הרבה רקע בתמונה, השתדלו לבחור לוקיישן מעניין ומיוחד.

רגעים

חפשו רגעים קטנים בהם מישהו או מישהי מסביבתכם עסוקים בדבר מה וצלמו אותם כאשר הם שקועים במלאכתם. כך תוכלו לתפוס רגעים אמיתיים ואותנטיים. לא מצאתם? תמיד אפשר ליזום אינטראקציה כמו משחק או כל פעילות משותפת ורק לוודא שהמצלמה בקרבת מקום.

זוויות צילום

כדאי לבחון זוויות צילום שונות. לא תמיד זווית של “גובה העיניים” תספק לנו את האופי והדרמה שנרצה לייצר בתמונה.

אור

נצלו את שעות הקסם של היום! מדובר בשעה הראשונה והאחרונה של היום. השעות האלה יכולות לייצר הזדמנויות תאורה מדהימות בזכות הזווית של האור והדרך בה הוא מסתנן דרך האטמוספירה. חפשו מקום שמשחקי האור וצל מעניינים ויוצרים משחק אורות מעניין, שימו לב שעל האובייקט המצולם נופל אור אחיד ומחמיא.

 

איפה אמורים להסתובב כדי לצלם טוב בצורה כזאת?

 

ניתן לצלם צילום חטף כמעט בכל מקום, יחד אם זאת, אם ננסה לתת הכוונה ליצירת צילום חטף מעניין היינו ממליצים למצוא נקודות בהן יש התרחשויות מעניינות, שיקוף של תרבות, פסטיבלים, מסיבות רחוב, ירידים ואולי אפילו טבע פראי בהם בדרך כלל יכולות להתרחש התרחשויות מעניינות ובלתי צפויות או יכולות להתקיים אינטראקציות מעניינות בין אנשים , המגוון הוא רחב והפוטנציאל במקומות אלה לצלם תמונות חטף מצוינות, הוא גדול.

 

מה הסיכוי לתפוס תמונה טובה?

 

הלמידה הטובה ביותר היא דרך התנסות, ככל שתתמידו לצאת החוצה, לחפש מוקדי עניין, לשים דגש על החשיבה המקדימה ודרכי ההתכוננות, כך ההסתברות לתוצאה טובה יותר, גדלה. במידה ואין לכם חשק להתחיל ולגלות לבדכם איפה הכי כדאי לצלם תמונות מסוג זה, תמיד ישנה האפשרות להצטרף לסיור צילום מודרך, שבו תוכלו להיחשף, להתנסות ולקבל הדרכה מקצועית.

 

המלצות ללוקיישנים ותקופות לצילום

 

ארצנו הקטנטונת שופעת בלוקיישנים מעניינים, הקשורים בהיסטוריה, בדתות ובתרבויות השונות החיות בארץ, החגים והטכסים השונים הם הזדמנות מצוינת להתנסות בצילומי חטף, החל מסיורים בשכונות דתיות בחגים, דרך טקסים ואתרים נוצריים, דרך עדלאידע בפורים ועד למצעד הגאווה.

עונות השנה, גם הן מזמנות לנו לוקיישנים מרהיבים, מהמדבר, דרך פריחת השקדיות, מפלים, סערה ימית, נחלים ועד צילומי נוף ליליים.

מומלץ להצטרף לפעילויות כמו סיורים וסדנאות צילום מטעם בית ספר לצילום או חברה מוכרת. כמו כן, כדי לקחת את תחביב הצילום כמה צעדים קדימה ולהפוך לצלמים מקצועיים חשוב להירשם לקורס צילום, במסגרתו רוכשים ידע, כלים וניסיון, גם בצילומי חטף.

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן