מדריך מקצועי לצילום רחוב

צילום רחוב מבוצע ברוב המקרים באזור פומבי ומטרתו להעביר מסר ולהפעיל רגש מסוים אצל הצופה. צילום רחוב איכותי מאתגר את הדמיון של הצופים בתמונה הסופית, והצלם המקצועי יכול להצית חלקים שונים בדמיון של הצופה ולשקף אירוע יוצא דופן, גם אם האירוע לא באמת קרה.
צלם רחוב מתעד רגע מסוים בחיים המציאותיים שקורים ברחוב או במקום כלשהו, הצילום מאפשר לצופים לקבל הצצה לחיים ולמציאות ברגע מסוים, בדרך כלל כאשר יש אובייקטים הנמצאים בתנועה ובזמן פעילות המתרחשת במקום. בצילומי רחוב מופיעים ברוב המקרים גם אנשים בתנועה כלשהי או כאשר הם יושבים או צופים לכיוון מסוים, אך לא בהכרח.
בצילומי רחוב מזמינים את הצופים לחוות רגע מסוים בצורה חיה ומרגשת, והדמיון של הצופה מתעורר לחיים וניתן לחוות את הרגע שקרה במקום המצולם מבעד לעיניו של הצלם הכישרוני, הנועז והיצירתי.

מה צריך כדי להיות צלם רחוב מקצועי ומבוקש?

 

צילום רחוב שונה מצילומי סטילס רגילים, הצלם מתכנן את התמונה במשך זמן רב ועליו להיות סובלני כדי ללכוד את הרגע הנכון והמתאים ביותר. כדי להיות צלם רחוב מצליח חייבים תכונות ומאפיינים אישיים ייחודיים כמו יצירתיות, דמיון, ראייה מרחבית, קבלת החלטות מהירה חשוב להיות נועז וללכוד את הרגע הנכון מזווית מתאימה ואמנותית. צלמי רחוב בוחרים מושא צילום מעניין, לרוב בתנועה, ועליהם למצוא את האיזון המדויק והשברירי כדי להשיג את התמונה הרצויה שגורמת לצופים לעצור במקום ולבהות בצילום המעניין והמרגש.
כדי להיות צלם רחוב יש לרכוש טכניקות צילום מתקדמות, לשלוט היטב במצלמה ובציוד, לבחור נכון עדשות, קומפוזיציה, תאורה, זווית צילום, פוקוס ועוד. בצילום רחוב מתמקדים לא רק בלכידת הרגע הסטטי אלא מתכננים סצנה שתתעורר לחיים כאשר צופים בתמונה, וצילום איכותי מעביר מסר, תחושות ורגשות.

איך להבטיח צילום מעניין?

 

צלמי רחוב מנוסים יכולים להפוך כל צילום של רחוב מסוים לתמונה המתעוררת לחיים ומפעילה רגשות שונים. לכן, ברוב המקרים משלבים תנועה בצילומי הרחוב, התנועה גורמת לצופים להפעיל את הדמיון וליהנות מצילום המתעורר לחיים. לכן, ניתן לשלב בצילום תנועה של אוטובוס חולף על פני אנשים, שיער המתנופף ברוח, ילדים רצים או משחקים, דמות המתבוננת לכיוון מסוים ועוד.

צלמי רחוב משתמשים בדרך כלל במצלמות סטילס איכותיות ומקצועיות, כיום מצלמים את צילומי הרחוב באמצעות מצלמת DSLR ועדשות שונות בהתאם לתוצאה הסופית הרצויה. ברוב המקרים הצלם מבלה ברחוב זמן רב, הוא מתבונן באירועים המתרחשים במקום, מגבש תוכנית צילום, מחפש דמויות מיוחדות וברגע המתאים עליו ללכוד את הרגע ויש לו רק הזדמנות אחת, לכן עליו לשלוט בטכניקות צילום שונות ולהגיע עם ציוד הכולל חצובה, פלאש, עדשות שונות ועוד.

מה ללמוד כדי להיות צלם רחוב?

כדי להיות צלם רחוב מקצועי ומצליח חשוב ללמוד קורס צילום בסיסי ולהמשיך לקורס מתקדם. אם צילומי רחוב מושכים אתכם ואתם מעוניינים להתמקצע בתחום זה מומלץ לבחור 

קורס available light (צילום ועיבוד תמונה). זהו קורס דו שנתי הכולל כ-200 מפגשים ו-4 סמסטרים, ותוכנית הלימודים כוללת שלושה פרקים עיקריים:

  • יסודות הצילום ורכישת כלים טכניים להכרות ולעבודה עם מצלמת DSLR, כולל טכניקות צילום בסיסיות ומתקדמות.
  • צילום למתקדמים ופיתוח סגנון ושפה אישית וייחודית, בחלק זה רוכשים ידע וכלים הנדרשים להיות צלמי רחוב, ומתנסים בצילום רחוב בשחור לבן ובצבע, בתנאי תאורה ומזג אוויר משתנים.
  • צילום מקצועי, עבודה בסטודיו, עיבוד תמונה בלייטרום ועוד.

צלם רחוב חייב לשלוט במצלמה ולהכיר טכניקות שונות לצילום, זהו צילום אמנותי בסגנון ייחודי המשקף רגשות ואמירה אישית של הצלם, לכן הצילום גורם לצופים לבהות בתמונה ולחוות אותה בצורה מקורית ותוך הפעלת הדמיון.

 

צילומי רחוב של הבוגרים שלנו

צילום רחוב
צילום אסף פרידמן
צילום רחוב בירושלים
צילום אסף פרידמן
צילום רחוב בשוק הפשפשים
צילום אסף פרידמן
צילום אסף פרידמן
למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן