מדריך לצילום ספורט

בין אם בכוונתכם לצלם משחק כדורגל במסגרת ליגת האלופות או במסגרת ליגת העל ובין אם אתם מתכננים לצלם גולשי גלים או רוח, רוכבי אופניים, תחרות התעמלות אמנותית וכו’ – עליכם לרכוש ידע וניסיון בצילום תנועה. לכן, צילומי ספורט נחשבים לתחום התמחות ייחודי בענף הצילום הכללי, וכדי להפיק תמונות מקצועיות ומדהימות עליכם להכיר היטב את המצלמה, לשלוט בטכניקות צילום מתקדמות, ובעזרת המדריך שהכנו עבורכם תוכלו גם אתם לבצע צילום ספורט כמו הצלמים המקצועיים.

כך תפיקו צילום ספורט מושלם ומעניין

כדי להפיק צילומי ספורט מרגשים ואיכותיים, כמו הצילומים המרהיבים של הצלמים המקצועיים, עליכם לשלוט בנושא הקפאת תמונה. בצילומי הספורט חייבים ללכוד את האובייקט המרכזי בצורה חדה וללא מריחות וטשטושים, לכן יש לקבוע מהירות תריס גבוהה. מהירות התריס נקבעת בהתאם למהירות האובייקט המצולם וזמן החשיפה חייב להיות קצר יחסית על מנת להשיג את אפקט הקפאת התמונה.
חשוב לזכור כי בפעילות ספורטיבית האובייקט אותו מצלמים אינו סטטי, למשל בזמן ריצה, קפיצה, גלישת גלים, רכיבה וכו’. כדי להשיג צילומים מרהיבים המדגישים את התנועה והמהירות של הספורטאי או אובייקט אחר כמו מכונית מרוץ, כדור בזמן תעופה וכדומה, חשוב לקבוע מהירות תריס נמוכה יחסית. לאחר שקבעתם מהירות תריס נמוכה התנועה שתתרחש בפריים עצמו תמחיש את התנועה של האובייקט בגלל אפקט המריחה והטשטוש.
ניתן להדגיש את התנועה והמהירות באמצעות צילום המבוסס על טכניקת פאנינג, כלומר צילום בו האובייקט המרכזי נמצא בפוקוס והרקע סביבו מרוח. בטכניקת פאנינג מצלמים את האובייקט או העצם הנע במהירות סגר נמוכה כדי להדגיש את התנועה על הרקע המטושטש. האובייקט עצמו יוצא חד בצילום ובגלל הרקע המטושטש יש תחושה של מהירות. ככל שמהירות התריס נמוכה יותר כך אפקט הטשטוש גובר, ויש להימנע ממריחת יתר של הרקע.

שלבים חשובים והכנה לקראת צילום ספורט

  • צילומי ספורט דורשים סבלנות והתמדה, יש להתמקם היטב ולתכנן מראש את הצילום, מאחר וחשוב לזכור כי אין הזדמנות שנייה כאשר מבצעים צילום בתנועה.
  • חשוב להגדיר במצלמה מהירות סגר נמוכה מ-1/100, עדיף לבחור מהירות סגר מהירה מ-1/30, אך עליכם לקבוע את המהירות בהתאם למרחק מהאובייקט ובהתאמה למהירות שלו.
  • בצילומי ספורט כדאי להשתמש בפוקוס אוטומטי בהתאם למרחק מהאובייקט, זהו טיפ חשוב מצלמים מנוסים מאחר וקשה להתמקד באובייקט הנמצא בתנועה.
  • חשוב להתמקם במקום ממנו קל לצלם את האובייקט, ויש להימנע מהפרעות כמו עמודי חשמל, רכבים וכו’ ולחפש מקום ללא הסחות דעת.

טיפים לצילום ספורט

בצילום ספורט המטרה יכולה להיות לכידת האובייקט באופן חד הבולט על פני הרקע המטושטש, כדי להשיג את האפקט המרהיב שמאפיין לא מעט מצילומי הספורט המרשימים עליכם להשתמש בעומק שדה רדוד ולפתוח את הצמצם למקסימום, לדוגמה f/2.8.
אפשרות נוספת היא להגדיר אורכי מוקד גדולים, בדרך כלל 200 או 300 מ”מ, וניתן לצלם גם ממרחקים קצרים. אם תבחרו לצלם ממרחק קצר אתם עלולים להפריע למתאמנים ולשחקנים אחרים, לכן יש לתכנן את הצילום ולשים לב למתרחש מסביב לאובייקט ולכם.

צלמי ספורט מנוסים ממליצים לצלם מזווית מנוכה כדי ליצור אפקט של אובייקט גדול יותר, הזווית הנמוכה מבטיחה צילום מקורי ומרשים יותר. בנוסף, כדאי לצלם את האובייקט במצב של פוקוס עוקב ולצלם ברצף כדי להפיק סדרה של תמונות ולבחור את הצילום המרהיב ביותר. כדאי לבחור קומפוזיציה מקורית ומעניינת התאם לסוג הספורט ומאפייניו וכך משיגים צילומים מעניינים ועשירים בפרטים, אם האובייקט הוא ספורטאי כדאי ללכוד גם את הבעת פניו והשרירים הפועלים בתנועה.

לימודי צילום מקצועי מיועדים לצלמים החובבים והמתחילים, מטרתם להקנות ידע תיאורטי מקיף ומעמיק בנושאים כמו מבנה המצלמה וטכניקות צילום בסיסיות ומתקדמות, ולהעניק ניסיון וכלים המאפשרים לבוגרי הקורס להפיק צילומי ספורט מושלמים ומקוריים. אם אתם רוצים לשפר את יכולות הצילום בתנועה ולרכוש ידע וכלים כדי לעסוק בצילום וליהנות מתחביב מעניין או ממקצוע לחיים – הירשמו עוד היום ללימודי צילום.

צילומי ספורט

קרדיט: שלי אבידור

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן