כל מה שצריך לדעת על צילום לילה

צילום לילה נחשב למורכב ולמאתגר בגלל תנאי התאורה החלשים. עם זאת, גם בלילה אפשר לצלם ויש הזדמנות לצילומים מלהיבים וייחודיים שלא ניתן להשיג בתנאי תאורה אחרים, אך יש לרכוש מיומנות מקצועיות בחשיפות ארוכות כדי להתמודד עם תנאי התאורה.
כדי לסייע לכם לצלם בלילה הכנו עבורכם מדריך מקצועי ומפורט בנושא. רגע לפני שאתם יוצאים לצילומי לילה עליכם לדאוג לציוד מתאים, ומעבר למצלמה המשוכללת שלכם התומכת בחשיפה ארוכה, עליכם לארגן חצובה טובה ויציבה ופלאש חיצוני. אגב, עדיף לצלם בתנאי תאורה קשים באמצעות מצלמה המאפשרת צילום במצב ידני, כך ניתן לשנות את ההגדרות בהתאם לכמות האור ברגע הנתון וליהנות מצילומים מדוייקים וטובים יותר.

אילו עזרים צריך לצילומי לילה?

צילומי לילה מחייבים היערכות מעט שונה ולכן מומלץ להיעזר במצלמה המתאימה לצילום בתנאי תאורה קשים. עדיף לצאת לצילומי לילה עם מצלמה ובה קיימת אפשרות לצילום במצב ידני – מצלמה התומכת באפשרות לחשיפות ארוכות ושליטה מלאה בהגדרות ה-ISO. כמו כן, בצילום לילה משתמשים בחצובה בגלל החשיפות הארוכות ומומלץ להיעזר גם בפלאש חיצוני איכותי.

צילום לילה – חשיפה ארוכה

צילום בתנאי תאורה חלשים כמו בשעות לאחר השקיעה ובלילה מחייב חשיפה ארוכה של כמה שניות לפחות. מאחר ואין אפשרות להחזיק ביד את המצלמה ולשמור על יציבות שלה במשך כמה שניות חשוב להתקין את המצלמה על החצובה. כדאי להשקיע בחצובה איכותית ומקצועית המבטיחה יציבות גבוהה, כך נמנעים גם מנפילות וחבלות במצלמה. אם אין חצובה בהישג יד חשוב לדאוג למשטח יציב וישר עליו ניתן להניח בבטחה את המצלמה.

שימוש בצמצם בצילומי לילה

בצילומי לילה המבוססים על חשיפה ארוכה יש לקבוע נכון את מפתח הצמצם. יש לציין כי הצמצם משפיע על עומק השדה, ובמהלך צילום לילה הצמצם משפיע גם על נראות האורות. כאשר מצלמים בתנאי תאורה חלשים האורות ייראו מרוחים כאשר הצמצם פתוח, וישנה תופעה הנקראת זליגה ובה אורות בהירים עשויים להימרח ולקבל גוון סגול. אם בוחרים צמצם סגור נקודות האור יהיו חדות יותר ויראו כמו כוכבים.

מהירות תריס

בצילום לילה יש לקבוע נכון גם את מהירות הסגר, כלומר מהירות תריס, הקובעת כמה זמן החיישן של המצלמה נחשף לאור. המהירות תלויה במפתח הצמצם וכך קובעים את חשיפת התמונה. במצלמות משוכללות יש אפשרות לשמור על סגר פתוח כדי לצלם בחשיפה ארוכה מאוד, וכדאי במצב זה לצלם באמצעות שלט רחוק ולא לגעת במצלמה כדי להימנע מרעידות ומריחות בפריים.

צילום לילה ללא פלאש

בצילום לילה אפשר להשתמש בפלאש חיצוני, אך אם מעוניינים בצילומים מסוג אחר אפשר לצלם גם ללא פלאש. הפלאש מאיר אובייקט מסוים ומבליט אותו ביחס לרקע, וכך ניתן להקפיא את האובייקט בזמן חשיפה ארוכה. בצילום ללא פלאש ניתן להשיג אפקטים מיוחדים – למשל, אם מצלמים במקום שיש בו עשן הפלאש ייגרום לסנוור, לכן עדיף לוותר על השימוש בו.

פוקוס בצילום לילה

בתנאי תאורה חלשים המצלמה מתקשה לקבוע אוטומטית את המרחק מהאובייקט ולמצוא את הניגודיות בתמונה, לכן כדאי לעבור למצב של פוקוס ידני. יש לאמוד את המרחק מאובייקט הצילום או לקבוע פוקוס לאינסוף בצילומי נוף.

קומפוזיציה בצילום לילה

קומפוזיציה בצילום לילה מהווה את החלק החשוב ביותר, וכדאי להפגין יצירתיות ולהשתמש נכון בכללי הקומפוזיציה תוך שינוי אורך המוקד והפרספקטיבה כדי להשיג צילומים מרהיבים.
חשוב לדעת כי במהלך קורס צילום למתחילים רוכשים ידע תיאורטי וניסיון מעשי גם בצילומי לילה, ולמעשה הקורס עוסק בהרחבה בצילום בתנאי תאורה חלשים, מאחר וזו טכניקה ייחודית וחשובה.
למידע נוסף על צילום לילה וטכניקות צילום מתקדמות שנלמדות במסגרת מקצועית – היכנסו לעמוד קורס צילום למתחילים

קרדיט לצילומים – גיל לוין

צילום לילה צילום לילה מקצועי

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן