יסודות השימוש ברפלקטור

מה זה רפלקטור? מה התפקיד שלו? איזה סוגי רפלקטורים ישנם? כיצד להשתמש נכון במחזירי אור בזמן הצילום בסטודיו או בחוץ? צוות המומחים של בית הספר לצילום סטודיו גברא הכין עבורנו מדריך בנושא יסודות השימוש ברפלקטור.

בבית הספר המוביל לצילום ניתן ללמוד קורסים שונים כמו קורס צילום למתחילים או קורס צילום מתקדם, ובמסגרתם רוכשים ידע וניסיון מעשי בשימוש נכון ואופטימלי עם רפלקטורים מסוגים שונים.

מהו רפלקטור?

 

ישנם מגוון אביזרי צילום הנחשבים כציוד חובה לכל צלם חובב, מתחיל או מקצועי. רפלקטור הוא אחד מאביזרי החובה בתחום הצילום, וכשמו כן הוא, הפריט מחזיר אור. את הרפלקטורים ניתן לרכוש בחנויות מובילות לציוד צילום, וכדאי להזמין מחזיר אור מסוג 5 In 1 (5 ב-1), זהו מוצר חובה לכל צלם התומך בחמישה מצבים שונים:

– מחזיר אור לבן

– מחזיר אור כסוף

– מחזיר אור מוזהב

– ריכוך אור

– חסימת אור (שחור)

ראוי לציין כי רפלקטורים מגיעים במגוון רחב של גדלים, צורות וצבעים. לכן, כדאי להבין מה התפקיד של מחזיר אור ויש לאפיין את צורכי הצילום כדי לבחור במוצר המתאים ביותר. כך לדוגמה, אם אתם מתכננים צילום פורטרט רק של הפנים, בדרך כלל משתמשים ברפלקטור עגול וקומפקטי, אך לצילום כל הגוף של האדם עדיף להשתמש במחזיר אור גדול שצורתו אליפטית או מרובעת.

למעשה, לכל אחת מהפונקציות של רפלקטור מסוג 5 ב-1 יש תפקיד שונה בזמן הצילום, וכל פונקציה משפיעה בצורה שונה על האור המוחזר. חשוב לזכור כי רפלקטור לוכד את האור המגיע ונופל עליו והתפקיד שלו להחזיר את האור לאובייקט אותו מצלמים כדי להאיר את הדמות בצורה טובה, רכה וטבעית.

 

באילו מצבים ומקרי צילום כדאי להשתמש ברפלקטור?

 

רפלקטור מפזר את האור שהוא אוסף לכיוון האובייקט אותו מצלמים בסטודיו או בחוץ, והאור המוחזר מייצר תמונה חלקה ורכה יותר, עם פחות צללים. כך לדוגמה, כאשר מצלמים אדם קשיש מחוץ לסטודיו כאשר השמש זורחת מעל הראש, הרפלקטור מרכך את האור החזק של השמש ומונע מראה של צללים כהים מתחת לעיני המצולם. האור המוחזר מרכך גם את הקמטים בפניו של המצולם מאחר והוא מתפזר באופן אחיד יותר ומקטין את הפער של רמות האור המתקבלות באזורים השונים בתמונה.

שימוש ברפלקטור מתאים בעיקר במצבי הצילום הבאים:

– צילום פורטרט בסטודיו

– צילום פורטרט בחוץ

צילום בזמן שקיעה ובשעות שבהן השמש נמוכה

– צילום אנשים (גוף מלא או חלקי) ואובייקטים אחרים בסטודיו ובחוץ

יש סוגים שונים של מחזירי אור, למשל רפלקטור סגור או רפלקטור מקורר. לצלמים כדאי לבחור דגם נייד ונוח לנשיאה כדי לצאת לצילומים עם כל הציוד הנדרש עבורם, וכפי שציינו זהו מוצר חובה בצילומי חוץ וסטודיו.

 

איך עובדים עם רפלקטור?

 

ברוב המוצרים יש מספר משטחים מחזירי אור, ויש דגמים מתקדמים של רפלקטור המאפשרים הרכבה של מעין כיסוי המאפשר משטח צבע בגוון נוסף. כאשר מצלמים בסטודיו ניתן לקבע את מוקד האור המלאכותי ולהציב את הרפלקטור במיקום מיטבי כדי להחזיר את האור אל האובייקט אותו מצלמים. בצילומי חוץ יש לשנות את המיקום שלכם ביחס לאובייקט המצולם ולמיקום הרפלקטור, ויש להתייחס גם לזווית השמש ועוצמת האור הטבעי.

לסיכום, רפלקטור הוא מוצר חובה לכל צלם, ובמיוחד לצילומי חוץ ופורטרט. כדי לעבוד נכון על רפלקטור סוגר או רפלקטור מקורר כדאי לכם ללמוד קורס צילום למתחילים או קורס צילום מתקדם בבית הספר המוביל לצילום סטודיו גברא. 

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן