טכניקות שונות בצילום בתאורה טבעית

חשיבותה של התאורה הטבעית בעת צילום היא קריטית ומהותית ואכן צלמים רבים משתמשים בטכניקה זו על מנת ליצור תמונות איכותיות וייחודיות, אך שאיפה זו עלולה להתנגש חזיתית עם חוסר ידע איך לתפעל את המצלמה אל מול סוגי האור שקיימים במהלך היום, ואיך לנצל אותם לטובתנו. איך לומדים את זה נכון, ומה צריך בכלל ללמוד כדי להפוך לצלם טוב יותר?

צילום בתאורה טבעית משתמש בשמש כמקור אור, ובעוד שיום שמשי מספק תאורה מלאה, יום סגרירי יותר יכול להציע יותר תוכן וממשיות, יותר משחקים עם אור וצל, יותר אופי לצילום, מעט יותר סגריריות שנלווית מאשר צילום ביום שמשי.
חשוב לדעת כי יש מרכיבים רבים שהופכים את הצילום לטוב, מרגש ומעניין, המרכיבים המרכזיים הם קומפוזיציה, צבע, זווית צילום, מיקום האובייקט המצולם, הרגש שהתמונה מפעילה אצל הצופה ועוד, אך המרכיב החשוב ביותר הוא התאורה, וללא ספק האור הטבעי הוא הטוב ביותר לצילומים.

טכניקות לצילום בתאורה טבעית

 

בימים אלו, כאשר הצילום נהפך לנחלת הכלל בזכות האינסטגרם ויותר אנשים מעוניינים רוכשים מצלמה ומנסים את מזלם בתחום, עולה הצורך ללמוד איך עושים את זה נכון. אתם מוצאים את הפריט המושלם לצילום, אך התאורה אינה אידיאלית. מה עושים, ואיזה סוג תאורה מתאים לסוג הצילום שאנחנו רוצים לעשות? הנה הטיפים שיהפכו כל צילום שלכם, בכל שעה לאורך היום, לצילום המיטבי ביותר:

לעולם בעקבות השמש – זה יישמע לכם מוזר, אבל כדאי לכם לעקוב אחרי השמש במרוצתה לאורך השמיים. השעה המיטבית ביותר לצילום (שנקראת גם השעה המוזהבת בעגה המקצועית) מתרחשת פעמיים ביום, שעה לפני זריחת השמש ובשעה שלאחר שקיעתה. צילומים שמתקיימים לאורך השעה הזו מקבלים מעין זווית חמימה, אוורירית ואסתטית שתהפוך את התמונה שלכם לייחודית ועוצמתית במקביל. אולי שמעתם בעבר את הטיפ הזה שאומר שכדאי לכם לא לצלם במהלך היום בגלל מיקומה של השמש במרכז השמיים, שמקשה על השליטה באובייקט הצילום ובחוויה, ועל כן כדאי לכם לנסות לצלם במהלך הבוקר או לקראת הערב. בנוסף לכך, לבוקר יש את אלמנט השקט שמתווסף אליו, ובגלל שהשמש זורחת בזווית מסוימת אתם תקבלו המון צל שיהווה עבורכם יתרון משמעותי שיהפוך את הצילום שלכם לייחודי עוד יותר.

צילום לפני זריחה    צילום שקיעה

אור קשה וצל קשה – בזמן שהאור בבוקר ובערב גם צילום באמצע היום יכול להיות בשימוש אפקטיבי. מיקום השמש בשלב הזה של היום יוצר צלים רחבים וטבעיים שניתן לשחק בהם ולנצל אותם לטובתנו ולטובת אובייקט הצילום שלנו.

תשתמשו בצמצם ומחזירי אור – אם ראיתם פעם צוות צילום ברחוב בטוח שראיתם את אחד מהעובדים מין עיגול קטן שמוצמד למצלמה. זה נקרא מחזיר אור, ותפקידו בכוח הוא בעצם לשחק עם התאורה הטבעית ולמקד אותה אל תוך אובייקט הצילום, מה שעוזר לצלמים להפוך את הצילומים שלהם ליותר ברורים. צמצם, בנוסף לכך, יאפשר לכם לשלוט בכמות האור אשר נכנסת מבעד לעדשה, כמו אישון עין מוגדל שמכניס כמה שיותר עצמים שונים אל תוך שדה הראייה שלכם.

מהם היתרונות של צילום בתאורה טבעית?

 

הוא זמין וזול יחסית – אין צורך לרכוש ציוד מיוחד כדי לצלם בתאורה טבעית, כל שאתם זקוקים לו הוא לצאת ולצלם באיזו שעה של היום שתבחרו, רק אתם והמצלמה שלכם.

הוא מאפשר גיוון – צילום בתאורה טבעית משתנה בהתאם לשעה ביום שאתם מצלמים. תמונה שתילקח בשעה הזהובה של היום תיראה שונה מאוד מתמונה שתילקח באמצע היום, כשהשמש במרכז השמיים. דינמיות היא שם המפתח בצילום בתאורה טבעית, וקורס בסטודיו צילום יאפשר לכם לחדד את האלמנט הזה בצילום שלכם, וייתן לכם את הכלים לשימושים השונים של תאורה.

הוא רב שימושי – אפשר להשתמש בצילום בתאורה טבעית גם לצילומי נוף וגם לצילומי תמונות ממוקדות יותר (פורטרטים). על ידי ניהול איזון הצבעים במצלמה שלכם והתנסות עם חשיפות רחבות ומצומצמות במצלמה שלכם, תוכלו לייעל את השימוש במצלמה שלכם ולשפר את יכולותיכם כצלמים.

אם אתם מעוניינים לשפר את יכולותיכם כצלמים, אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ולקבוע פגישת היכרות בסטודיו לצילום שלנו. כדאי לכם ללמוד קורס צילום סטודיו ולרכוש ידע וכלים שיסייעו לכם להפוך לצלמים טובים ומקצועיים.

 

 

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן