טיפים לצילום שקיעה מושלמת

כולם רוצים לצלם שקיעה מושלמת ומרגשת, לכן אין זה פלא כי רבים מבקשים ממני טיפים לצילום שקיעות. עד לאחרונה, בדרך כלל עניתי לכל מי שביקש טיפים לצילומי שקיעה פשוט ללכת לחוף הים כשעה לפני השקיעה ולנצל את התאורה הטבעית של שעת הזהב כדי להשיג את הצילום המרשים והמרגש ביותר. בפועל, צריך תזמון מדויק, להגיע ללוקיישן הנכון בזמן הנכון ולתכנן את הצילום.

ללא ספק השקיעה בחוף הים היא הרומנטית ביותר, וכל תמונה של שקיעה היא נעימה ומרגיעה. בעונות המעבר ניתן לצלם את השקיעות הכי יפות והכי דרמטיות, בגלל השילוב בין העננים לבין קרני השמש שמבטיח לנו תמונה עוצרת נשימה. אני ממליץ לצלם שקיעות בשעת הזהב, כאשר האור רך ויש גוונים זהובים ומיוחדים המאפשרים לצלמים לצלם פורטרטים מרשימים, סילואטות מעניינות וצילומי נוף עם אפקט רומנטי או דרמטי. 

צילומים: גיל לוין

גם אצלנו בצוות המקצועי של סטודיו גברא, אנחנו ממתינים לימים שבהם ניתן לצלם שקיעות דרמטיות וייחודיות, וכולנו מעלים תמונות מדהימות מלוקיישנים שונים. אגב, תוכלו לקבל טיפים מעולים לצילום שקיעה דרמטית במסגרת קורס צילום למתחילים ובקורס למתקדמים. רגע לפני שאנחנו צוללים לפרטים הטכניים חשוב לזכור כי צילומי שקיעה נחשבים לצילומים קלאסיים שכל צלם נוף חובב או מקצועי חייב ברפרטואר ובתיק העבודות שלו, וכדאי להעלות את התמונות ברשתות החברתיות ולאפשר גם לאחרים ליהנות מהשקיעה המושלמת שצילמתם.

 

הכירו את הפרמטרים החשובים בצילום שקיעה

חשוב לדעת כי לצילום שקיעה מושלמת אין צורך בציוד מיוחד, אך מומלץ לצלם את השקיעה בשליטה ידנית כדי להשיג את התמונה היפה והמרשימה ביותר. במסגרת לימודי צילום תוכלו לרכוש את הידע והניסיון הנדרשים לצילומי נוף ושקיעות, ובכתבה זו ארחיב על הפרמטרים לצילום השקיעה המושלמת:

בטיחות מעל הכול

אין להישיר מבט לשמש החזקה, קרני השמש עלולות לגרום לנזק לרשתית, והשמש החזקה והישירה עלולה לגרום לנזק גם לחיישן המצלמה. לכן, הטיפ שלי הוא להביט רק במסך של המצלמה ולהימנע ממבט ישיר אל השמש.

 

תכנון הצילום

כדי לצלם שקיעה מושלמת כדאי לתכנן מראש את הצילום. אני ממליץ לשאוב רעיונות ולהתרשם מצילומי שקיעה של צלמים מוכרים וחובבים, ובעזרת ניתוח הצילום אפשר ללמוד טכניקות חדשות וקל יותר לתכנן מראש את הצילום. 

 

תחזית מזג האוויר

צלמי נוף מנוסים אינם יוצאים לשטח לפני שהם בודקים את התחזית, וכמובן שיש לבדוק מראש את שעת השקיעה. אגב, הצילומים הדרמטיים ביותר הם כאשר יש עננים, ועליכם לזכור כי בצילומי שקיעה השמש לא חייבת להיות במוקד התמונה וכדאי לצלם איך קרני השמש משפיעות על אובייקטים ועל הנוף שמסביב. 

צילומים: גיל לוין

הגדרות המצלמה המתאימות לצילום שקיעה

אם ברצונכם לצלם שקיעה מושלמת אני ממליץ לצלם כאשר עומק השדה מקסימלי ותוך התייחסות לאור הבהיר המגיע מכיוון השמש למצלמה. מהירות התריס פחות קריטית בצילומי שקיעה ומומלץ לצלם במצב מנואל (M) או במצב עדיפות צמצם (AV). במצב עדיפות צמצם עליכם להגדיר את הצמצם והמצלמה תקבע את מהירות התריס.

הצמצם יהיה בדרך כלל סגור, כלומר בין f/11 ל-f/16, על מנת להשיג עומק שדה גדול ולשמור על פוקוס. את ה-ISO כדאי לקבוע על ערך נמוך כדי להימנע מתמונה גרעינית, אך כאשר השמש שוקעת והתאורה חשוכה יותר יש להעלות את ה-ISO.

מומלץ להגדיר במצלמה איזון לבן (WB) ובמהלך הצילום כדאי לשחק בהגדרות כדי לצלם את השקיעה בגוונים מיוחדים של צהוב, סגול, אדום או ורדרד, וכך תוכלו לערוך בקלות את תמונה.

כמו כן, כדאי להגדיר את המצלמה על צילום RAW ולא JPEG, כדי לקבל תמונה עשירה בפרטים וליהנות מגמישות בעריכה. בשעת השקיעה קשה להשיג פוקוס לכן הכלל שמנחה אותי הוא לצלם בפוקוס ידני. 

צילומים: גיל לוין

לצילומי נוף ושקיעה כדאי להשתמש בעדשה רחבה המאפשרת לקלוט יותר פרטים של האזור מסביב, אך כדאי להתנסות גם בעדשות טלה כדי להשיג אפקטים אחרים.

בהתאם לצורך ניתן לצלם עם פילטרים כדי לשפר את התוצאה הסופית. אפשר להשתמש בפילטר גראד המגביר את הטווח הדינמי בצילומי שקיעה. כמו כן, יש למדוד את האור מהחלקים הבהירים בתמונה ולא מהשמש עצמה. הטיפ שלי הוא לקבוע את מד האור על מצב מינוס 1 סטופ וכך תקבלו צבעים חזקים וחיים יותר. 

את צילום השקיעה כדאי לבצע בעזרת חצובה. לכן חשוב להגיע כשעה לפני השקיעה על מנת לבחור לוקיישן סופי, להציב את המצלמה ולתכנן את הפריים המושלם. הצילום עם חצובה מאפשר חשיפה ארוכה יותר וכך ניתן להשיג צילום שבו המים נראים זורמים, לכן כדאי לצלם עם טיימר או שלט רחוק ולהימנע מרעידות בצילום. 

צילומים: גיל לוין

לסיום שלושה טיפים לצילום שקיעה:

 

תכננו את צילום השקיעה מראש

כדאי לחפש רפרנסים, לעיין בגלריות של תמונות שקיעה מרהיבות, לתכנן את הצילום ולהחליט מהי התוצאה שרוצים להשיג. עליכם להיערך נכון לקראת הצילום ולארגן את הציוד והאביזרים הנחוצים לצילום המושלם.

 

בחירת לוקיישן

חשוב לחפש לוקיישן שמתאים לתמונת השקיעה שמתרוצצת בראשכם. מומלץ לבחור לוקיישן עוד לפני היציאה לצילום, וחשוב להגיע למקום כשעה לפני השקיעה כדי ליהנות מהשעות הכי יפות של האור הטבעי, ובפועל תוכלו לצלם את השקיעה המרשימה בשעת הזהב כאשר התאורה הטבעית הינה אופטימלית לצילומים.

 

צילום התמונה שתכננתם

כאשר מתכננים היטב את התמונה קל יותר להשיג את הצילום המושלם, וכדאי לצלם כמה תמונות ואז ניתן לאלתר ולבחור את הצילום היפה והמקורי ביותר.

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן