טיפים לצילום מוצרי

צילום מוצרים הוא תחום מקצועי בענף הצילום המחייב ידע רב, ציוד מתקדם וטכניקות צילום ייחודיות. יש ביקוש גבוה לצלמי מוצרים מקצועיים, במיוחד כיום בגלל אתרי הקניות אונליין ואפשרויות הרכישה החדשות ברשתות החברתיות. חשוב שצילום מוצרים יהיה צילום ברמה גבוהה על מנת להתאים אותו לקטלוגים ופרסומות במידת הצורך.
צילום מוצרים נעשה בדרך כלל בסטודיו בתאורה מלאכותית או טבעית, אך ניתן לצלם מוצרים גם בבית העסק של הלקוח. בהכנה ליום הצילום ובמהלך הצילום, על הצלם להתייחס לפרמטרים רבים כמו תאורה, ציוד מתאים, בחירת רקע נכונה לצורך הבלטת והדגשת הפריט, זוויות צילום, משחקי אור וצל, חשיפה נכונה, השתקפות, פרספקטיבה ועוד.

הכשרה מקצועית

 

לאחר למידת הבסיס הדרוש לצילום – מבנה המצלמה ורכיביה, טכניקות צילום בסיסיות ומתקדמות, זוויות צילום, צילומי מאקרו, שימוש נכון בחצובה ופלאש, אור וקומפוזיציה ועוד – ניתן ללמוד צילום סטודיו מקצועי ולהתמחות בצילום מסחרי של מוצרים. במסגרת לימודי צילום סטודיו מקצועי רוכשים את הידע הנדרש לעבודה בסטודיו ולצילום מוצרים.
בנוסף, במהלך קורס סטודיו לומדים על תוכנות מתקדמות כמו פוטושופ באמצעותן ניתן לערוך, לעבד וללטש צילומים. בצילום מוצרים נדרשת תכנון מדויק של יום הצילום (כולל שימוש באביזרים ורקעים), טכניקה גבוהה מאוד ושליטה מצוינת בציוד הצילום.

טיפים חשובים לצילום מקצועי של מוצרים

 

צילום מוצר בסטודיו או בבית העסק דורש היערכות, זהו צילום מורכב וממושך מאחר ויש להתייחס לגורמים שונים המשפיעים על מראה המוצר בתמונה הסופית, למשל השתקפות, צל, החזרי אור מהמוצר, גודל הפריט ועוד.

בעת צילום מוצרים מקצועי יש להתייחס נכון לגורמים הבאים:

  • תאורה – ההבדל העיקרי בין צלם מקצועי לבין צלם חובב הוא השליטה בתאורה, מאחר והתאורה משפיעה על התוצאה הסופית. צלם מקצועי מתכנן היטב את התאורה כדי לדייק את הצילום ולהבטיח שהמוצר ייראה היטב בכל הזוויות, לכן הוא משתמש בצילום בציוד נוסף מעבר למצלמה ולפלאש כמו רלפקטורים, דפיוזרים, אוהל אור ועוד. אם אין ציוד תאורה מקצועי ניתן לצלם את המוצר באור טבעי, תוך שימוש במנורות ויצירת אוהל אור מבד לבן (קופסת אור), הבד מחזיר אור ומאיר חלקים מוצלים וכך מדגישים גם את הפרטים הקטנים ביותר של המוצר.
  • הבלטת המוצר – טרם הצילום, חשוב לאפיין במקצועיות את המוצר ולהבין מהן מטרותיו ולמי הוא מיועד. יש להבליט את המוצר בצילום המקצועי ולהדגיש את התכונות החשובות והעיקריות שלו בהתאם למאפייני קהל היעד והשימוש הייעודי במוצר.
  • זוויות צילום – מומלץ לצלם את המוצר מזוויות שונות כדי למצוא את הזווית המחמיאה ביותר לפריט המצולם, הזוויות השונות מאפשרות לקהל היעד לבחון את המוצר מכיוונים שונים ולהתרשם מהטקסטורה והפרטים של הפריט. זוויות צילום מקוריות ומעניינות יוצרות רגש ומסייעות ללקוחות לקבל החלטה לרכישה.
  • חצובה – כדי להימנע מטשטוש בעת צילום המוצר יש להשתמש נכון בחצובה איכותית. החצובה נועדה לסייע לצלם לייצב את התמונה ולצלם תמונות מושלמות וחדות ללא טשטוש ומריחות. החצובה גם מבטיחה צילום מדויק וישר ומאפשרת לצלם תנועה חופשית על סט הצילומים לצורך הזזת המוצרים והתאורה במידת הצורך.
  • בחירת רקע – הרקע הוא אלמנט חשוב מאוד בצילומי מוצר, לצורך צילום נקי משתמשים בבד או נייר לבן, אבל אפשר לצלם על רקעים אחרים בגוון אחיד כמו שחור או צבע אחר וכו’.
    חדות התמונה – תמונת המוצר חייבת להיות חדה ועשירה בפרטים, כדי להשיג צילום חד יש לשלוט בתאורה ובפוקוס, לכן עדיף להשתמש בחצובה ולדאוג לתאורה חזקה ומחמיאה.
  • חדות התמונה – תמונת המוצר חייבת להיות חדה ועשירה בפרטים, כדי להשיג צילום חד יש לשלוט בתאורה ובפוקוס, לכן עדיף להשתמש בחצובה ולדאוג לתאורה חזקה ומחמיאה.

סדנת צילום מוצרים

 

צלם המעוניין להתמקצע בתחום כמו צילום מוצרים יכול להירשם לסדנה מקצועית המעניקה לו את כל הידע והכלים הנדרשים בתחום. במהלך הסדנה החד יומית רוכשים ידע מעמיק בצילום מוצרים ומתנסים בעבודה בסטודיו, כאשר מצלמים מוצרים שונים וזוכים לביקורת בונה מצלם מנוסה. ניתן גם להירשם לסדנת צילום מוצרים בוידאו.

צילום מוצר מקצועי

צילום מוצרים

 

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:




      שלחו הודעה
      לוגו ריבוע שקוף

      תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

      פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

      דילוג לתוכן