טיפים לסגנונות צילום אורבני

צלמים חובבים ומקצועיים רבים יוצאים אל רחובות הערים הסואנות ומנסים את מזלם בצילום אורבני אשר מתעד את העיר מזווית ייחודית ומעניינת. מהו צילום אורבני ומהם הטיפים שיהפכו את תמונות השכונה או הרחוב שצילמתם לתמונות אשר יתפסו את האורבניות המקומית באופן משכנע ומושך תשומת לב?

רובנו גרים בערים גדולות וקטנות וחיים את אורח החיים האורבני והתוסס – הרכבים בכבישים העמוסים, המדרכות הומות הולכי הרגל שממהרים תמיד ליעדם, מגדלי הזכוכית החדשים והבניינים הישנים שעוברים שיפוצים. החיים העירוניים הם חיים דינמיים שמשתנים כל הזמן ובעשר השנים האחרונות חלה התעוררות של ממש בקרב צלמים חובבים שנהנים מסוגת הצילום החדשה – צילום אורבני, שהוא ז’אנר חדש שמאפשר לצלמים לפרוץ את מגבלות היצירתיות שלהם ו”לתפוס” את העיר מזווית מעניינת.

מהו צילום אורבני?

בהגדרתו הפשוטה ביותר, צילום אורבני הוא בעצם תיעוד המרחב העירוני כמו שהוא, בלי פילטרים. צילום אורבני מאפשר לצלמים לשחק עם האלמנטים השונים שיש בעיר – הרחובות, האנשים, המכוניות, הבניינים – לערבב את כולם וליצור משהו שאומר “זו העיר”. כל מי שאוהב לטייל בערים גדולות יגלה כמה פוטנציאל אמנותי ויצירתי יש בהן, כמה האלמנטים השונים מתמזגים לעיתים. עם זאת, קל להתבלבל בין צילום אורבני לבין צילום רחוב. צילום רחוב הוא מונח רחב לצילומים עמוקים יותר, נניח צילומי עוברי אורח או צילומים של זוגות צועדים, בעוד שצילום אורבני מתמקד יותר בעיר עצמה ובאלמנטים השונים הכלולים בה מאשר בתושביה ואורחיה, פוטוגניים ככל שיהיו.

ללמוד לצלם את העיר על צבעיה וגווניה עם העדשה וההכשרה הנכונה יכול לעזור לכם רבות בייצור תמונות דינמיות וזוכות פרסים ושבחים. במסגרת לימודי צילום רוכשים ידע תיאורטי וניסיון מעשי גם בצילום אורבני, וכדאי להשתתף גם בסדנאות העוסקות בנושא זה. איך מדייקים את כישורינו והופכים לצלמים אורבניים מהוללים? לפניכם טיפים לצילום אורבני מרשים ומקורי:

ההשראה נמצאת איפה שמחפשים אותה – ממש כמו סופרים שמחפשים מוזה ברחובות ובפאבים של העיר הגדולה, תצאו עם מצלמה מהבית ופשוט תלכו לטייל. ככל שתטיילו ברחובות העיר שלכם כך תגלו כמה אופי יש בה וכמה פוטנציאל פוטוגני קיים בה. תצאו ותחוו את העיר ותתעדו אותה מהזווית שלכם. בסופו של דבר רק אתם רואים את העולם כמוכם, ואף אחד אחר לא יכול לקחת מכם את זה. תתעדו, תצלמו, תחוו. ההשראה נמצאת איפה שמחפשים אותה, אז פשוט תצאו לחפש.

תתנסו בצילומים בשחור ולבן – מה יותר מרשים בעיניכם, עיר גדולה עמוסת מגדלים ומכוסת עננים חורפיים בשחור ולבן או עיר קיצית ושטופת שמש שמשדרת קלילות ונועם? צילום עירוני בשחור ולבן מעניק לתמונות עוד נפח עמוק יותר, מוסיף לאווירה ולוייב הכללי של התמונה, בעיקר כשמשחקים עם אור וצל בעזרת הצמצם או הפליקר. אפשר אפילו להעצים את האפקט בעזרת תוכנות עריכה שונות בסוף הצילומים.

תשימו לב למזג האוויר – הדבר הנפלא ביותר בצילומים אורבניים בשחור-לבן הוא העובדה שכל מזג אוויר או שעה ביום יכולים להוסיף דינמיות מסוימת לתמונה. תהיו ערניים למזג האוויר סביבכם כשאתם מצלמים. אם יורד גשם, תצלמו את מגדלי הזכוכית הכחולים על רקע העננים האפורים, ושמיים כחולים ביום שטוף שמש יכולים להוסיף רבות לצילומים.

תבחרו את המצלמה הנכונה – צילום טוב לא יכול להתקיים ללא מצלמה מתאימה ואיכותית מספיק. תעשו סקר שוק, תשקיעו כמה שתרצו להשקיע ותקנו מצלמה איכותית וטובה מספיק שתספק עבורכם את התוצאות המיטביות. תזכרו – אין עיר לא יפה, יש מצלמה שלא מספיק טובה ויודעת איך לתעד אותה כמו שצריך. אם אתם רוצים להיות צלמים אורבניים, תשקיעו בציוד הנלווה. זה ישפר את חווית הצילום וגם יאפשר לכם להתקדם בתחום.

איך אפשר להתמחות בצילום אורבני?

 

קורס צילום מתקדם יכול לתת לכם את הכלים הדרושים בכדי להפוך לצלמים אורבניים איכותיים, ובו תקבלו את כל רזי המקצוע – איזה סוגי מצלמות ועדשות לרכוש, איך ניתן לצלם באופן נכון יותר, מה כרוך בעצם בצילום אורבני, איך ניתן להפוך לצלם מקצועי בתחום ועוד.

אם אתם מעוניינים ללמוד קורס צילום אורבני, אתם מוזמנים לשלוח לנו הודעה באתר האינטרנט או ליצור עמנו קשר באמצעות הטלפון או ווטסאפ.

דוגמאות לסגנון צילום אורבני

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן