איך בוחרים בית ספר לצילום?

 

כולם אומרים לכם שהצילומים שלכם מדהימים? חושבים לקחת את הצילום לצעד הבא? ואולי (אפילו…) להפוך את התחביב למקצוע? מתלבטים אם ללמוד בצורה מסודרת צילום ואם כן אז איפה?

אז איך בוחרים בית ספר לצילום? 

סטודנטים עם מצלמה

היום קיימות אפשרויות שונות ללמוד צילום – בתי ספר אקדמיים, בתי ספר פרטיים, בתי ספר המתמחים בסוג מסוים של צילום (למשל פוטוג’ורנליזם, טבע ואומנות), בתי ספר המבוססים על מורה אחד או אחרים המתבססים על צוות מורים, קורסים קצרים או מסלולי לימודים ארוכים, לימודים מלאים או חלקיים, סדנאות מעשיות קצרות ומגוון קורסים מקוונים.

אז איך יודעים מה לבחור מתוך מגוון אין סופי של מסגרות לימודים וסוגי קורסים?

מה המטרה שלכם בלימודי צילום?

השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא מה המטרה שלכם?

אנשים בוחרים ללמוד צילום מכל מיני סיבות – רבים רואים בצילום תחביב ורוצים לפתח אותו, להכיר אנשים נוספים בעלי אותו תחום עניין וליצור קשרים חברתיים. אחרים מתעניינים ונהנים מהחלקים הטכניים בתחום הצילום, באתגר להביא את הצילום המושלם מבחינה טכנית או בניסיון לתפוס את הרגע המכריע וכמובן יש את אלו המכוונים להפוך את הצילום למקצוע.

בתחילת הדרך, לא תמיד נדע בוודאות את המטרה המדויקת ולכן ההמלצה שלנו היא לחלום, לחשוב בגדול, להניח לרגע בצד את כל המחשבות שיכולות למנוע מאתנו להגשים את עצמנו ולשאול את עצמנו את השאלות הבאות – 

מה הייתי רוצה לצלם? 

מה גורם לי אושר כשאני מצלם? 

איפה הייתי חולם שתמונותיי יתפרסמו? 

איפה אני רוצה להיות בעולם הצילום בעוד שנה, שנתיים או חמש שנים? 

לאחר שבחרנו את הכיוון שלנו בעולם הצילום, נבחן אילו בתי ספר מתמחים בתחומים אלו ומה היצע הקורסים שמלמדים בהם. נבדוק מי המורים המלמדים בבתי הספר השונים והאם הם צלמים בעצמם? האם מעוררים בנו השראה ואנו רוצים לצלם כמוהם? איפה הבוגרים של בית הספר נמצאים היום מבחינה מקצועית? ומה קורה עם בוגרי בית הספר לאחר מספר שנים?

דיוק בבחירת הקורס/ים והמסגרות הנכונות עבורכם

חשוב שתלמדו את הקורס המתאים לכם, קורס שייקח אתכם מהמקום בו אתם נמצאים כיום לשלב הבא בהתפתחות שלכם כצלמים חובבים או מקצועיים. 

חשוב שתדעו באופן אובייקטיבי ומקצועי מה הרמה המקצועית בה אתם מתחילים – האם יש לכם ידע טכני בסיסי או יותר מכך? האם מצאתם כבר את הסגנון האישי שלכם או שאתם בתחילת החיפוש? לצורך כך כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע מתחום הצילום, רצוי מתחום הוראת הצילום ולהבין מהיכן אנחנו מתחילים.

הקורס המתאים הוא קורס שייקח אתכם צעד קדימה מהמקום בו אתם נמצאים, שתהיה בו למידה משמעותית והתנסויות פרקטיות וחשוב שיהיו בו חידוש מבחינתכם – שתרגישו שלמדתם משהו חדש ושיצית בכם את ההתלהבות.

אחרי שתעשו סינון ראשוני, בחרו שתיים שלוש מסגרות ובדקו:

* וותק של המסגרת הלימודית – כמה זמן המסגרת קיימת, האם הוכיחה את עצמה לאורך שנים.

* עם מה אני יוצא בסיום הלימודים – לימודים מעשיים או רק עיוניים? תיק עבודות עשיר? תעודה?

* ועוד המלצה חשובה – לכו לבקר המקום – תרגישו… האם למקום יש את האווירה הנכונה לכם? האם מרגיש לכם נכון ללמוד במקום הזה צילום?

והכי חשוב – תסמכו על האינטואיציה שלכם.

אז למה סטודיו גברא?

סטודיו גברא הוא בית ספר וותיק ומקצועי והמורים בבית הספר הם מהצלמים המובילים בתעשיית הצילום.

סטודיו גברא תמיד היה והינו בית ספר חדשני ופורץ דרך ורבים מבוגרי סטודיו גברא הם צלמים מסחריים המובילים את שוק הצילום בישראל. 

תוכניות הלימודים בסטודיו גברא הן תוצר של ניסיון רב שנים עם חיבור יום יומי להתפתחויות בשוק הצילום המקצועי בישראל, הן מודולריות ומאפשרות בניית תוכנית אישית המותאמת ומדויקת לכל סטודנט בהתאם לרמתו ולמטרות שהציב לעצמו.

בסטודיו גברא כל סטודנט זוכה לליווי אישי ויחס אישי ממלווה הקורס, הסטודיו הוא בראש ובראשונה “בית” לצלמים, האווירה במקום היא משפחתית וחמה. 

הלימודים מתקיימים בסטודיו רחב ומאובזר באווירה מקצועית.

בנוסף, בית הספר מוכר על ידי משרד הכלכלה:

ניתן לקבל סיוע במימון כחלק מ”תוכנית השוברים“, סיוע ממשרד הקליטה ולשכות תעסוקה וכמו כן ניתן להשתמש בכספי הפיקדון הצבאי.

משרד הכלכלה מעניק תעודת מקצוע לעומדים בקריטריונים, הקורסים מוכרים על ידי קרנות ההשתלמות של ארגון המורים והסתדרות המורים ומשרד הביטחון. 

יש עוד כמה סיבות ללמוד בסטודיו גברא – שקשה להסביר אותן במילים, לכן אנחנו מזמינים אתכם לבוא, להיכנס לסטודיו, להרגיש. 

נשמח לראותכם.

לפרטים נוספים אודות לימודי צילום ותיאום פגישת הכוונה,

מוזמנים ליצור קשר בטופס למטה או ב03-5285105.

לימודי צילום מקצועי
צילום: לבנה קלמג׳יק
למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן