להיות צלם מצליח | דנה כרמי

כל אחד רוצה להיות צלם,  לא כולם יעשו מזה כסף

מדריך חובה לעצמאים שבדרך

מאת: דנה כרמי


 

אם גם אתם הלכתם ללמוד מקצוע שהוא אהבה כדי להפוך תחביב לפרנסה, סיימתם את הלימודים וגיליתם שזה לא כל כך פשוט כמו שזה נדמה להשיג לקוחות  ולמרות שלמדתם צילום אתם צריכים ללמוד גם איך להביא לקוחות לעסק, זה בדיוק המדריך בשבילכם:

ממה מתחילים?

3 הפעולות הראשונות שעליכם  לעשות:

  • לבחור: כן, לבחור תחום אחד שבו תרצו שהעסק שלכם יתמקצע.
  • לבנות תשתית לעסק שלכם: מיתוג ( לוגו, יצירת תיק עבודות וגם בחינם אם צריך, פרופיל אינסטגרם פעיל ויפה) למצוא מי המתחרים שלכם, לבלוש אחריהם קצת וללמוד מהם.
  • לפתוח עוסק פטור: להתייעץ עם רואה חשבון ולפתוח עוסק, לא לחכות.

 

  ומה עכשיו

סבלנות, כל מה שציינתי עד עכשיו זו רק עבודת ההכנה. כדי שתצליחו להביא לקוחות לעסק שלכם במדינה קטנה עם הרבה תחרות כמו שלנו, תהיו חייבים להחליט על תקציב שיושקע בערוץ הפרסומי הנכון ביותר עבורכם.

ערוץ פרסומי נכון  

חשוב לזכור שלכל עסק יש ערוץ פרסומי שמתאים לו,ערוץ פרסומי שמתאים לצלם תדמית שונה מערוץ שמתאים לצלם אדריכלות או צלם משפחות. החוכמה להפוך את הערוץ שלכם ליצירתי ומיוחד יותר ולהביא את הייחוד שלכם גם בו, אתם תראו שזה עוד יחסוך לכם הרבה כסף בהמשך הדרך.

קבלו דוגמה להמחשה:

לפני כשנה הגיעה אליי לייעוץ צלמת משפחה שנהגה לפרסם את שירותיה בכל הערוצים “המקובלים”: עמוד פייסבוק, פרסום בקבוצות, מעט קמפיינים ממומנים עצמאית בפייסבוק ואינסטגרם שהתנהל תוך כדי הכל. ולקוחות, הגיעו לאט ובטפטופים או שלא הגיעו בכלל ונמאס לה.

אז היא הגיעה אליי כדי לקבל “נוסחת קסם”. אני לא קוסמת (למרות שיש כמה שטוענים שכן )😉  ולכן הצעתי לה לייצר כתבה למגזין אינטרנטי שווה ונחשב להורים שבו היא לימדה כל אם צעירה איך כדאי לה לצלם בעצמה את הילדים שלה. טיפים על אור וצל, צילום נכון בבית ועוד עשו את העבודה ובזכות הכתבה מספר לא מבוטל של אימהות  שכר את שירותיה. היא שיתפה מהידע שלה ונחשפה כמומחית בתחומה מה שחשף אותה בדיוק לקהל הנכון עבורה.


 

 זיהיתם את ערוצי השיווק והפרסום של העסק וזה מעולה אבל עדיין לא מספיק.

בשלב הזה כדאי לחשוב “מחוץ לקופסא” לחשוב קריאטיבי ולגרום לעסק שלכם להראות קצת שונה מכולם.

וכמובן, שלא לשכוח לנהל את הערוצים באופן שוטף.

הניסיון שלי מלמד שזה השלב בו רוב העסקים בתחילת הדרך מפספסים, וכאן מגיעים הטיפים הבאים שלי:

תלמדו כל הזמן

לכו ללמוד כל תחום שחשוב לשיווק ולנראות של העסק שלכם.הגם אם תחליטו בסוף לקחת ספק חיצוני שיעשה עבורכם את העבודה חשוב שתדעו מה אתם צריכים ורוצים ותהיו מסוגלים לבקר את עבודתו. אחרי הכל זה העסק שלכם ואתם מוכרחים להיות חלק ממנו.

תפתחו קשרים

תהיו חברתיים, תפגשו עם אנשים, אנשים שיכולים להיות לקוחות שלכם וגם אנשי מקצוע או סתם אנשים. ולא, אני לא מתכוונת שתרעיפו עליהם כרטיסי ביקור (זה כ”כ מיושן ולא שייך היום), תכירו, תתחברו ותפתחו קשרים, כי קשרים= הפניות, אין לדעת מאיפה תגיע ההפניה הבאה ובדרך כלל אנשים נוטים להמליץ ולהפנות לאנשים שהם מכירים באופן אישי ומרגישים מחוברים אליהם.

תמיד תהיו באוויר

תדאגו שבכל רגע נתון יהיה באוויר קמפיין של אחד מהשירותים בעסק שלכם,  קמפיין עשוי היטב ומושקע מבחינת תקציב.

תראו סופר מקצועיים

כבר מהתחלה תדאגו שהנכסים הדיגיטליים שלכם ישקפו ניסיון ומקצועיות  כדי שמי שיגיע אליהם יבין שהגיע לעסק רציני ולא ירגיש שאתם עסק “ירוק” ובתחילת הדרך (שזה בדיוק המקום שישראלי ממוצע לא אוהב לשלם בו) ובעיקר, תבינו שזו דרך ושזה יקרה אם תהיו בטוחים במה שאתם מביאים לעסק מבחינה מקצועית ואישית ומה מייחד אתכם.

בהצלחה!

 


 

הכותבת, דנה כרמי , נחשבת לאחת היועצות העסקיות המובילות בישראל, ליוותה מאות רבות של עסקים בדרכם השיווקית. בעלת carmi marketing  – משרד ליעוץ, מיתוג ודיגיטל.  מרצה לשיווק ודיגיטל בארגונים, ובאקדמיה.

www.carmimarketing.com

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן