שיחה עם טל גבעוני מאת: רונית אזולאי

טל גבעוני | שיחה ללא פילטרים
מאת: רונית אזולאי

 

(בן 41, נשוי+ 2) הוא שם עולה בעולם הצילום, צלם מוכשר, בוגר של סטודיו גברא שהחל לאחרונה ללמד את פרק הפורטרטים בקורס סטודיו, אז ישבנו לשוחח קצת על החיים, שיחה בלי פילטרים.

 


 

 אז מה פתאום צילום? ואיך?

חייתי בארה״ב מספר שנים, נסעתי ללמוד מנהל עסקים, אני מגיע ממשפחה של אנשי עסקים וזה היה הכיוון, עבדתי כשנתיים במשרד שעסק במיתוג, הייתי בצד האנליטי, אבל כל הזמן מצאתי את עצמי פוזל לצד הקריאטיבי.

יום אחד, בדרך לעבודה, מצאתי את עצמי חושב שאני מת שיהיה כבר סוף שבוע ובאותו רגע החלטתי שאין סיכוי שאני חי ככה את החיים שלי וכששיתפתי חבר בתחושה שלי, הוא שאל אותי מה אתה אוהב? ועניתי לו ללא היסוס “לצלם…”, “אז תלמד צילום” הוא ענה לי וכך מצאתי את עצמי בקורס צילום בארה״ב וכבר עם תחילת הקורס הבנתי ש”זה זה”, התפטרתי מהעבודה וחיפשתי דרך להיות עוזר צלם וכמו כל ישראלי טוב, החלטתי והצלחתי.

אחרי 7 שנים בארה”ב, תקופה של לימודים, תחילת קריירה ושינויים רבים, החלטתי שאני חוזר לישראל, רציתי להיות במקום שמרגיש בית, גם פה התחלתי את דרכי כעוזר צלם (של הצלמת מירי דוידוביץ׳) ומהר מאוד הבנתי שהדברים פה עובדים אחרת, הבנתי שאני רוצה להיות צלם בישראל אבל לא יודע מאיפה להתחיל והחלטתי ללכת ללמוד במקום שנראה לי הכי מתאים לי, בסטודיו גברא.

עשיתי את קורס סטודיו ובמהלך הקורס הכרתי את רונן אקרמן שלימד את פרק צילומי התדמית, התלהבתי מהעבודה שלו והחלטתי שאני רוצה להיות אסיסטנט שלו ואכן אחרי לא הרבה זמן מצאתי את עצמי עובד במקביל גם עם מירי וגם עם רונן.

לרונן אני חייב תודה, עבדתי עם רונן כשנתיים והוא העביר אליי לקוח משמעותי ובכך פתח לי דלת לפריצת הדרך המשמעותית שלי.

צילום: טל גבעוני


 

מה אתה מצלם?

אני מצלם אנשים, אני לא אוהב להיכנס להגדרות של תדמית, פרסום או פורטרטים, אני מצלם מה שאני אוהב, בחרתי בעולם הצילום כי ידעתי שזה יפגיש אותי עם אנשים שלא אפגוש בלי המצלמה, שזה יקח אותי למקומות שלא אגיע אליהם בלי המצלמה.

אני אוהב לפגוש אנשים על הסט, בכל בנאדם בעולם יש משהו שהייתי רוצה שיהיה לי,  או איזה תכונה שאני יכול להעריך, אני מזהה די מהר את הדבר הזה שגורם לי להיות סקרן, להתחבר, יש משהו בכל אדם שמדהים אותי בו.

אחד הלקוחות אמר לי פעם: “יש בך משהו שלאנשים נוח לעמוד מולך וזה משתקף בתמונות שלך״ וזה גרם לי להרגיש שאני במקום הנכון ולהסתכל על התמונות שלי בצורה אחרת: למה אנשים נראים כמו שהם נראים, אני לא פרובוקטיבי, סקסי, או מתריס, אני נינוח וכך גם הצילומים שלי.

 


סקיצה וצילום: טל גבעוני (לתכנית הטלביזיה 2025)


שתף אותנו בתהליך העבודה שלך
אני תמיד מתרגש לקראת יום צילום ולכן אני משתדל לצייר לעצמי סקיצה לפני כל צילום, אני לא אוהב להשאיר את הכול לספונטניות של הרגע ומעדיף לתכנן – איך אני רוצה לצלם, סוג התאורה אפילו על מה אני אדבר עם המצולם.

אתה יכול לתת דוגמא? כן, פנו אלי מ”רשת” לצלם את הפוסטר של תכנית “ההרמון”, קיבלתי רקע על תוכן הסדרה וראיתי כמה קטעים, ניסיתי לדמיין מה הייתי מצלם אם גואל רצון היה מזמין אותי לצלם אצלו בקומונה, איך הייתי מצלם, איך הייתי מעמיד את המצולמים, איזה סוג תאורה מתאים, ענייני היררכיה והתפקידים וכך ביימתי למעשה את המצולמים בצילום משפחתי.

 

צילום: טל גבעוני ( לסדרת הטלביזה ״ההרמון״)

 


 

מה מניע אותך יש לי צורך להתקדם כל הזמן במה שאני עושה, העולם נראה לי כמו משחק מחשב, עולם שיש בו אתגרים, עולם שבו אני צריך כל הזמן לחפש ולמצוא את המפתח לדלת הבאה, אני אדם של דרך, נהנה מהדרך שלא נגמרת אף פעם.

הבנתי שאתה יוצר גם צילומים לתערוכות נכון, כשיש לי זמן פנוי, המוח שלי ישר חושב איך לעשות משהו חדש, איזה ניסוי או משהו שילהיב אותי, כך נולדה למשל תערוכה אקספרימנטלית בלונדון Selected projects

צילום אומנותי - קורס צילום מקצועי


 

ועכשיו פרק חדש בסטודיו גברא  כן, הציעו לי להצטרף לצוות המורים של סטודיו גברא, מבחינתי זה כבוד גדול, ללמד במקום שבו אני למדתי, מקום שיש לו היסטוריה מכובדת של צילום וצלמים, מורים שאני מחזיק מהם צלמים גדולים, יוצרים, אנשים שלמדתי מהם המון ואני לומד מהם עד היום, להיכנס לשורה הזאת זה כבוד גדול והכרה למקום שהגעתי אליו.

מה היית רוצה להעביר לסטודנטים? שיקחו את הזמן, שלא צריך להיות כוכב זוהר בשמיים בשנייה שסיימת ללמוד, שהתהליך הוא העניין, שהדרך היא המשמעות, אני יודע שזה נשמע קלישאתי אבל כנראה שאני אדם רומנטי.
״הדברים קורים, צריך להיות ערניים, לשים לב ולהיות שם כשהם קורים״.

צילום: טל גבעוני


 

וככה לסיום..מה יש בתיק הצילום שלך יש לי מחסן עם מלא דברים, אני מתאים את הפטיש הזה למסמר ההוא, ואת המברג לבורג הנכון, לכל דבר אני מתאים את הכלים הרלוונטיים, לפעמים זה יהיה מצלמת האסלבלד מכנית משנות השמונים ואליה אחבר גב דיגיטלי מודרני, כמעט תמיד תהיה חצובה, מד אור תמיד  יש, ומחברת הסקיצות שלי.

צלמים שהם השראה בעיניך דיאן ארבוס, הלמוט ניוטון, קרטייה ברסון, ריצ׳רד אבדון, אנני לייבוביץ, מירי דוידוביץ׳, בצילומים שלהם יש עולם ומלואו, הם אינם מצלמים משהו ספציפי, יש תהליך שהם עברו, פיתחו ראייה רחבה של החיים, צלמים בעלי עומק שנוצר מניסיון חיים ואומץ לצלם את מה שהם חווים. חוץ מזה שיש בהם אנושיות או חוסר אנושיות, מאוד אנושיים ורגישים או מאוד מנותקים וקרים בעיני זה אותו הדבר. הניגודיות זהה.

 

קורס צילום סטודיו הוא דלת הכניסה שלכם לעולם הצילום המקצועי. מחזורים חדשים של הקורס נפתחים בספטמבר ובאוקטובר. לפרטים נוספים לחצו כאן או התקשרו אלינו ונשמח לתאם עבורכם פגישת הכוונה: 03-5285105


 

לאתר של טל 

 

רונית אזולאי, מתעניינת באנשים.
יוצרת ובלוגרית, מנהלת השיווק של סטודיו גברא .

לאתר של רונית

 

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן