חיים כהן עם הצלם מיקי קורן

j

שמי חיים כהן (לא השף…) בן 32, נשוי לשחר, בוגר סטודיו גברא וכיום צלם אופנה ופרסום

את מיקי קורן פגשתי בביתו במושב גינתון, לא היה פשוט לתאם עם מיקי את הפגישה, איש עסוק.

אני מאוד התרגשתי וציפיתי לפגוש אותו, גם כדי לפגוש צלם תעשייתי ברמתו, מיקי מצלם למעלה משלושים שנים, צילומים לתעשיות שונות וצילומי מוצר מורכבים, מיקי צילם עבור חברות ההייטק הגדולות בישראל כמו סאייטקס, אורבוטק ולגופים כמו הטכניון, מכון ויצמן, טבע, מפעלי ים המלח ועוד ועוד… וגם כי ידעתי שמיקי היה אחד מהאסיסטנטים של גברא וקיוויתי לשמוע סיפורים פיקנטיים על גברא ועל התקופה ההיא..

המפגש עם מיקי היה מרגש ומעניין, התיישבנו במרפסת ביתו לשיחה, דיברנו שיחה של צלמים, על עולם הצילום של אז ושל היום וההבדלים הגדולים ביניהם, שמעתי על מקומות מדהימים בעולם שביקר בהם בזכות הצילום, על החשיבה והתכנון שנדרשו מצלמים לפני כל לחיצה על הקליק… אל מול העבודה בעולם הדיגיטלי שמאפשרת לך לצלם המון, אך עלולה לפגוע בתשומת הלב לפרטים או בתכנון הפריים.

הקשבתי למיקי כשסיפר על הקסם של הצילום, ה”סוד” שנשאר אצל הצלם עד שמפתחים את הסרטים ורואים את התוצאה, “העולם הישן” טרום עידן הסמארטפונים והדיגיטציה.

על עבודות צילום שבהם קיבל חופש להיות יצירתי ואיך יצר את הכל בזמן הצילומים, על שיטות וטכניקות צילום בהן בחר לצלם בסרט מסוים ואח”כ לעשות לו מניפולציות בשלב הפיתוח כדי להגיע לתוצאה שדמיין, לפני ה – “נסדר את זה בפוטושופ…”

המפגש עם מיקי היה מרתק, קיבלתי הצצה מיוחדת לעולם של אחת מדמויות המפתח בתחום הצילום בישראל וגם זכיתי לביקור בסטודיו שלו שנמצא בסמוך.

לקראת סוף המפגש צילמתי פורטרט של מיקי, בחרתי לצלם אותו, כפי שהוא איפשר לי לפגוש אותו, במקום הטבעי שלו, באור טבעי ובלי פוטושופ…

 

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן