הרב ריטס – Herb Ritz

בסוף שנות השמונים היה הרב ריטס אחד הצלמים הבולטים והמשפיעים בעולם האופנה והפורטרטים, צילומיו החדים, הגרפיים והמדוייקים, עיטרו את השערים של המגזינים הנחשבים ביותר והיווה מקור השראה לדור של צלמים צעירים.

סגנון הצילום הייחודי של ריטס, המדגיש קווים נקיים, צורות חדות, פשטות וניקיון גרפי, איפשרו לצילומיו לצאת נגד הגדרות מקובלות של מין וגזע, המצולמים שדיגמנו עבורו, כללו את כל השמות המובילים בעולם האופנה והפופ והוא ללא ספק היה דמות מרכזית בעולם הצילום, האופנה, המוסיקה והעיצוב באותן שנים.

ריטס חי ונולד בלוס אנג’לס למשפחה יהודית והחל את הקריירה שלו בעסקי הרהיטים המשפחתיים, ורק בשלב מאוחר יותר התחיל להתעניין בצילום, אחד האימאג’ים המזוהים עם ריטס, שיש האומרים שהוא זה שגרם לפרסומו הראשון ופתח לו את הדרך היה צילום של ריצ’רד גיר, אז שחקן שאפתן בתחילת דרכו. הצילום נתן לריטס את החשיפה שהיה צריך, ובשנות השמונים והתשעים כבר זכה למוניטין כאומן מוקר וכצלם מסחרי.

ריטס צילם במהלך הקרירה שלו, כוכבות כמו ברוק שילדס, אוליביה ניוטון ג’ון ומדונה וצילומיו כיכבו בכל מגזיני האופנה הנחשבים ביותר, אחד מהצילומים הזכורים ביותר היה “סטפני, סינדי, כריסטי, טטיאנה, נעמי, הוליווד, 1989” שהתפרסם במגזין רולינג סטון.

בנוסף לצילומי פורטרטים והפקות מערכתיות עבור מגזינים נחשבים כמו וניטי פייר, רולינג סטון וכמובן ווג, צילם ריטס גם קמפיינים פרסומיים בלתי נשכחים עבור קלווין קליין, שאנל, דונה קארן, ורסאצ’ה, ג’ורג’יו ארמאני, פולו ראלף לורן, ועוד רבים וטובים. צילומיו פורסמו בספרים שעסקו באופנה ובמעצבי אופנה, ובסוף שנות השמונים ביים מספר קליפים מוסיקליים ופרסומות, ביניהם הקליפ של מדונה לשיר “Cherish”, וב-1991 זכה בשני פרסי וידאו של MTV, הקליפ הטוב ביותר לזמר (על “Wicked Game” הבלתי נשכח של כריס אייזק) והקליפ הטוב ביותר לזמרת (על “Love Will Never Do” של ג’נט ג’קסון), הוידאו האחרון שביים היה ל-“Underneath your clothes” של שאקירה.

ריטס אובחן כנשא HIV, הוא הקדיש מזמנו למודעות למחלת האיידס ותרם רבות לארגונים שונים שעסקו בנושא. ב -26 בדצמבר 2002 נפטר הרב ריטס בגיל 50.

צילום אנשים - קורס צילום

 

קישור לאתר- http://www.herbritts.com/#

 

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן