בלוגים לצילום שכדאי לעקוב אחריהם

 

יש אמרה ותיקה שאומרת שתמונה שווה אלף מילים. בעידן בו תמונה יכולה לזכות לויראליות אדירה ושיתופים ברחבי הרשתות החברתיות, יכול להיות שהיא שווה אפילו יותר מכך.

בגלל שמילים ותמונות הולכים כל כך טוב ביחד, בלוגים של צלמים המוכשרים בשני העולמות (כתיבה וצילום) זוכים בשנים האחרונות לתהודה אדירה. בלוגים של צילום נחשבים לבלוגים הפופולאריים ביותר, וגם בלוגרים בתחומים אחרים (כמו בישול, או טיולים) מבינים שהם חייבים להשקיע בצילומים שהם מעלים לצד הטקסט כדי לקבל תשומת לב.

אתם, כצלמים שאוהבים (אנחנו מקווים) את עולם הצילום ונהנים להיחשף לסגנונות שונים, יכולים להפיק הרבה תועלת מבלוגים של צילום. הם מקור נהדר לרעיונות ולהשראה והם גם דרך ללמוד טכניקה וציוד חדשים ולדעת מה קורה שם בחוץ.

בין אם אתם חושבים על לפתוח בלוג משלכם, או סתם אם אתם רוצים ליהנות מבלוגרים שעושים את זה נכון – הנה 5 בלוגים לצילום שאנחנו ממליצים שתתחילו לעקוב אחריהם.


 

Humans Of New York

בלוגר: ברנדון סטנטון

סה״כ עוקבים ברשתות החברתיות: למעלה מ-22 מיליון

ברנדון סטנטון פיצח את הנוסחה. הוא משלב צילומי רחוב/פורטרטים מרתקים של אנשים מתוך היומיום בעיר ניו יורק, ומביא בניסוח הרהוט שלו גם את הסיפור האישי של המצולמ/ים. יחד הוא יוצר פסיפס ייחודי של ״אנשי העיר״. הכל התחיל ב-2010 בפרויקט צילומי במסגרתו סטנטון החליט לצלם 10,000 ניו יורקרים ברחוב ולייצר קטלוג אנושי של תושבי העיר. היום (אחרי 3 ספרים שהוציא ואינספור עוקבים ברשת) האנשים כבר באים אליו…


 

Miss Moss

בלוגרית: דיאן מוס

סה״כ עוקבים ברשתות החברתיות: כ-200 אלף

דיאן מוס התחילה לכתוב את הבלוג שלה מדרום אפריקה ב-2009 מתוך רצון לחלוק את האהבה שלה לאוצרות ויזואליים – במיוחד דברים קריאטיביים מעולם האופנה, אומנות, עיצוב וצילום. היום הבלוג שלה הוא כבר מעצמה מסחרית – חברות אופנה מובילות מפרסמות בו, ומוס השכילה להרוויח כסף מהבלוג על ידי הקמת חנות וירטואלית. הבלוג עדיין נחשב לפופולארי מאוד והוא מקום נהדר בו צלמים חובבי עיצוב ואומנות (אוהבי פינטרסט שכאלו) יכולים לקבל השראה.

 


 

This Wild Idea

בלוגר: ת׳רון האמפרי

סה״כ עוקבים ברשתות החברתיות: למעלה מ-1.5 מיליון

ת׳רון האמפרי החליט יום אחד לעזוב את העבודה שלו ולצאת עם הואן, המצלמה והכלבה שלו מביתו בקרוליינה הצפונית לטיול ברחבי ארה״ב. בשנה אחת הוא הצליח לטייל בכל 50 המדינות ולצלם למעלה מ-90 אלף תמונות. בבלוג שלו, הוא תיעד את מסלול הטיול וכמובן העלה תמונות – בעיקר של הכלבה שלו שניחנה בכישרון לעמוד בדממה על חפצים לא שגרתיים כמו בולי עץ, תיבות דואר ומתקני כדורסל. הבלוג, כמו גם הפרופיל בפייסבוק ובאינסטגרם, משמשים עד היום לתיעוד טיוליו של האמפרי, רעיונותיו ושיתופי הפעולה החברתיים והקהילתיים שלו (הוא מגייס כסף למטרות שונות כמו הצלת בע״ח והטבע). האמפרי זכה לחסותן של חברות מסחריות גדולות שמאפשרות לו להמשיך לטייל, לצלם ולגרום לכולנו לקנא.


 

The Phoblographer

בלוגר: כריס גמפלט

סה״כ עוקבים ברשתות החברתיות: כ-300 אלף

הבלוג של כריס גמפלט הוא פחות בלוג השראתי ויותר בלוג מקצועי. גמפלט סוקר צילום מכל הכיוונים, אך את עצמו הוא מכנה ככזה שעוסק בפסיכולוגיה של הצילום והצלמים שעומדים מאחורי המצלמה. הוא מספק גם טיפים, סקירות, הדרכות וחדשות מעולם הצילום. היפה הוא שלא מדובר בעוד בלוג לימודי אלא בכזה שמחפש את יכולות ההשפעה של הצילום על האומנות ובכלל.


 

 

Green Kitchen Stories

הבלוגרים: דיויד פרנקיל ולואיז אנדרסן

סה״כ עוקבים ברשתות החברתיות: כ-500 אלף

אם אתם בקטע של צילום אוכל, הבלוג הזה בשבילכם. לואיז, דיויד וילדיהם אלזה ואייזיק הם סוג של משפחת קרדשיאן בעולם האוכל הבריא והצמחוני.

הם גרים בשוודיה, אך מטיילים ברחבי העולם בחיפוש אחר הרפתקאות אוכל מעניינות והשראה בתחום, ונחשפים למגוון מאכלים ותרבויות אכילה. את התוצרים שלהם הם מביאים למטבח – לואיז היא הבשלנית, דיויד הוא הצלם והסטייליסט (ומדי פעם אופה). הפילוסופיה שלהם פשוטה – אוכל טבעי, צמחוני, בריא, ירוק. הסיפורים בבלוג זוכים לעשרות אלפי שיתופים ועוקבים רעבים שמחכים למתכון הבא.

 


 

ואחד משלנו:

חשיפה – בלוג הצילום של ״הארץ״

בשנת 2013, העלה אתר ״הארץ״ את בלוג הצילום ״חשיפה״, אותו עורך הצלם דניאל צ׳ציק. היה זה הבלוג הראשון בישראל מטעם עיתון יומי, שעוסק בצילום, בדומה לבלוגי צילום של עיתונים בינלאומיים כמו LENS של הניו יורק טיימס. הבלוג נותן מקום לעבודותיהם של צלמים ישראלים (פעמים רבות גם צלמים חדשים או כאלה שלא נחשפו עדיין) וצלמים בינלאומיים, לצד הסיפור של כל סדרת תמונות. מדי פעם גם נערכות תערוכות ותחרויות מטעם הבלוג, וצלמים מוזמנים לשלוח את צילומיהם במטרה שיוצגו בבלוג.

 

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן