מצלמים ומשווקים

 

איך למשוך אנשים לאתר הפורטפוליו שלכם?

 

אתם צלמים מחוננים? בעלי ניסיון? בניתם אתר פורטפוליו חדש ומהמם? כל הכבוד. עכשיו הגיעה העבודה האמיתית – לשווק את עצמכם. כי אם אתם לא נוכחים ברשת, אתם לא קיימים.

תשאלו כל צלם עצמאי במה הוא מתעסק כל היום, והוא/היא יגידו לכם, שפרט לצילום הם גם מנהלים שירות לקוחות, מתעסקים לא מעט עם ספקים וכמובן בכובע השני שלהם הם אנשי שיווק ופרסום. ישנם אלפי אתרי פורטפוליו בישראל, ובעולם – מיליונים. כדי לבלוט ביניהם חשוב לשווק בדרכים נכונות ולהשתמש בכלים הנכונים – שאת רובם אתם כנראה כבר מכירים.

מנועי חיפוש

קודם כל כדאי להתחיל בבסיס: חשוב ליידע מנועי חיפוש גדולים כמו "גוגל" ו"בינג" (השני במקרה ואתם מעוניינים בדריסת רגל גם בארה"ב) על תיק העבודות המקוון שלכם. יש גם מנועי חיפוש אחרים כמובן, אבל רוב התנועה לאתרים מגיעה משני אלו.

בשלב הבא, אם אתם לקוחות עסקיים באתרים כמו "ZENFOLIO" (אתר אחסון תמונות לצלמים) כדאי להפעיל חשבון בחינם בפלטפורמות השיווק הקיימות שם, כמו מאגר הצלמים. זו עוד דרך מצוינת לגרום לאנשים להגיע אליכם וגם מקדם אתכם במנועי החיפוש.

מדיה חברתית

שאר ההצעות קשורות, איך לא, במדיה החברתית – פלטפורמת הפרסום המרכזית לעסקים קטנים כיום. הכול תלוי לאיזה סוג של קהל אתם רוצים להגיע, אבל הרשתות החברתיות הבסיסיות כמו פייסבוק, יוטיוב וטוויטר עובדות עבור רוב האנשים. מכאן ואילך, אם אתם רוצים להגיע לקהלים ספציפיים יותר, אפשר לפנות גם לפינטרסט (קהלי יעד של אנשי קריאייטיב ומעצבים) או לינקדאין (אנשי עסקים וחברות).

חשוב לזכור שפלטפורמות כמו פייסבוק וטוויטר טובות יותר בשיווק פנימי מאשר חיצוני. כלומר, חשוב לדעת כיצד להשתמש בטכנולוגיות אלה כדי להביא אנשים רלבנטיים אליכם לתוך הפרופיל העסקי. כיום ניתן לקשר אתר, לא משנה באיזו פלטפורמה נבנה, או פרופיל עסקי באתרי אחסון למיניהם, למדיה החברתית. משהו עדין כמו קישור מהאתר לפרופיל שלכם יכול להגדיל משמעותית את החשיפה ברשתות החברתיות, בלי שהשקעתם עדיין שקל בפרסום ממומן.

המטרות שלכם צריכות להיות פשוטות ועיקרן: למשוך קהל, לגרום לו להיות מעורב במה שאתם מעלים (להגיב, לשתף, לעשות לייק), להפוך את אותם האנשים לאוהדים/לקוחות וכמובן להעניק להם שירות לקוחות דרך הרשתות החברתיות ולהגיב לפניותיהם.

עם כל אימוץ של מדיה חברתית כלשהי כדאי לאמץ את המנטרה: קודם כל להקשיב, אחר כך לסייע ולבסוף לשווק. הגישה הזו של הקשבה קודם היא המפתח להצלחה בעמוד העסקי שלכם ברשת החברתית. אם אתם מנסים לגרום לאנשים להיות מעורבים בתמונות ובפוסטים שאתם מעלים לעמוד, אתם צריכים לדעת מה מעניין אותם. בנקיטת הגישה של "למכור, למכור, למכור" לא תצליחו לגרום להם להפנים מה הם קונים ולהביא אותם לרכישת מוצר או שירות.

המטרה היא להיות מזמינים, לא להפריע. להוסיף ערך לחייהם של קהל היעד שלכם, לא רק לנסות למכור להם דברים. ההתמקדות בשיווק מדיה חברתית צריך להיות על קהל היעד ולא על עצמכם. צריך להיות ממוקדים גם בתוכן ולא רק בפרסום – זה יעזור למשוך אנשים לראות עוד באתר הפורטפוליו. למה הכוונה? פרסום כתבות שיכולות לעניין את קהל היעד שלכם, בלוג, מידע אודות דברים שמתרחשים בתחום – כל אלו יעזרו לשמור אנשים בעמוד, יתרמו למעורבות גולשים בפוסטים שתעלו וכך לחשיפה גבוהה יותר.

כמו כן חשוב לוודא שחשבון הסושיאל מדיה שנועד לקדם את הפורטפוליו שלכם מוקדש רק לנוכחות המקצועית שלכם ברשת. השאירו את הדעות הפוליטיות/הדתיות, את הגיגיכם על ענייני השעה ובכלל את הפעילות הפרטית היומיומית שלכם – מחוץ לעמוד העסקי, אלא אם הן חלק אינטגראלי מעסקי הצילום שלכם.

מבחינת פרסום ממומן, לא לכולם יש את התקציב ואת הידע הנדרש כדי לפרסם לקהלי היעד הנכונים. אם יש לכם הבנה במערכות הפרסום של גוגל ושל פייסבוק – פרסום ממומן, גם בתקציב קטן, יכול לתת לכם נוכחות זמנית ברשת, במיוחד אם מדובר בפרויקט קצר: לדוגמא פרסום של תערוכה שאתם מעלים, או פרסום שירותי צילום אירועים ב"עונת החתונות". פרסום ארוך טווח ברשתות החברתיות פחות אפקטיבי לעסקים קטנים, אבל יכול להיות אפקטיבי במנועי החיפוש.

יש לכם יתרון משמעותי על פני אחרים – הצילומים שלכם יעשו חצי מהעבודה, ויעזרו להביא אנשים אל העמוד. להשאיר אותם שם – זה כבר דורש עבודה.

לסיכום, אל תזלזלו בכוחה של המדיה החברתית. בצעו קישורים נכונים בין האתר שלכם לפרופיל הפייסבוק/טוויטר/לינקדאין או כל פלטפורמה רלבנטית אחרת; השקיעו בניהול העמוד העסקי שלכם ברשתות החברתיות – הוא כרטיס הביקור שלכם, לא פחות מהאתר; הציעו תכנים רלבנטיים לקהל היעד שעוקב אחריכם ולא רק תכנים שיווקיים ופרסומיים; נהלו שירות לקוחות דרך הרשתות החברתיות והגיבו לעוקבים שלכם.

בהצלחה!

 

נדב בגים

נדב בגים

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו: