תערוכות ששווה לראות

חודרות את המעטפת – בית אריה קלנג, אשדוד

6 במרץ –  06 ביוני

 התערוכה מציגה את תפיסת עולמן הרגשית והרוחנית של אחת עשרה אמניות אשר נותנות פרשנות חדשה, מקורית ואישית לאופן בו הן רואות וחוות את הגוף הנשי, הגוף שלהן. כל אחת מהן עברה מסע של התבוננות עמוקה שמתחיל במעטפת החיצונית של הנפש וחודר לפנימיותה אשר חבויה תחת שכבות רבות.

בתערוכה מציגות אחת עשר אומניות: ריקי בירנבוים,  איילת לנדאו, דפנה טור, מוריאל דז’לדטי , נופר משאלי, ז’קלין מגן, נעה זילברמן, איילת שוורץ , תמי אשד, אנקה הויבן (שמגיעה אלינו מרוטרדם ,הולנד) , אנוק יוסבשוילי.  (מתוכן ארבע בוגרות מוכשרות של סטודיו גברא).

לפרטים: http://bit.ly/2n6iT54


 

בן לם:  מאניה, ורה ופולה – מוזיאון אילנה גור

17 במרץ – 20 באפריל

בסדרת הצילומים המוצגת בתערוכה בוחר בן לם להיכנס לנבכי סביבת מגוריהם של שלושה אישים ונשותיהם: ביתו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק ומאניה רעייתו; ביתם של הנשיא הראשון חיים ויצמן ורעייתו ורה, וביתם של ראש הממשלה ושר הביטחון הראשון של מדינת ישראל דוד בן גוריון ופולה רעייתו.
לשלושת הזוגות הייתה השפעה ישירה ועקיפה על האסתטיקה המקומית, על אופייה האתי ולא פעם גם האתני של תרבות המגורים המקומית. בן לם מבקש לתרום את חלקו בתיעוד הממצאים המספרים את הסיפור האישי של כל אחת מהדמויות הייחודיות הללו.

לפרטים: http://bit.ly/2n6rnsQ

 


 

עליזה אורבך – מאבן לים – בית האומנים בירושלים

25 בפברואר – 22 באפריל

בבית האמנים בירושלים, תוצג תערוכת צילומים קאמרית באופייה, המורכבת מסדרות שונות. מבט פואטי נפרש על פועלה של אורבך ונע בין צירי חייה בירושלים בה חיה לחיפה עיר הולדתה. תערוכת מחווה אינטימית זו מתחילה בקמטיהם של הגוף הזקן ושל הרך הנולד,ומסתיימת בקפלים הרכים של אדוות הים. בתווך נפרש מסע משולש בחייהם של צלמת, של עם ושל ארץ.

מפגש גלריה: שבת, 18 מרץ 2017 12:00

לפרטים:   http://bit.ly/2mBHvFe


 

אנונימי–X סוף עידן הפרטיות   אשכול תערוכות חדש במוזיאון חיפה לאמנות

18 בפברואר – 19 באוגוסט

האשכול עוסק בטשטוש הגבול בין המרחב הציבורי לבין המרחב הפרטי, אקסהיביציוניזם, נרקיסיזם ומציצנות, מהנושאים הבוערים של המאה העשרים ואחת. התערוכות מבקשות לחשוף את התפיסות החברתיות לגבי רעיון הפרטיות ואת המודלים החדשים שיצרה מהפכת המידע והתקשורת מתחילת המאה העשרים ועד היום, ומעלה שאלות אתיות מאתגרות הנוגעות לסוגיות של מקור היצירה, כוח ושליטה.
האמנים המשתתפים:
מאיה אטון, דינה גולדשטיין, רותי הלביץ כהן, פבל וולברג, דבורה מורג, תומס ישראל, חן שיש, בל שפיר, אלה אמיתי סדובסקי, טלי אשכול, איתן בוגנים, יפתח בלסקי, עופר בסודו, ענת בן שאול, יוסי בן-שושן ומירב הימן, בראסאי, מאי דעאס, קאמי טולויי, יובל יאירי, קוהי יושייוקי, חנה סהר, פאולו סיריו, שירין פאהד, נאוה אייבל, תומר אפלבאום, דניס בובואה, פבל וולברג, דורון וולף, חיים דעואל לוסקי, דוג ריקרד, ענבל מארי כהן, אלין אלג’ם, רחל ארז, נטלי בוקצ’ין, קרלה גניס, מרסלו ג’פטי, אליסון ג’קסון, מירי דוידוביץ’, קייט דרבין, פיליפ הלסמן, ג’ואל-פיטר ויתקין, וולפגנג טילמנס, ורדי כהנא, נועה כהנא, אוהד מטלון, אורלי מיברג, אוהד מילשטיין, שני נחמיאס, הלמוט ניוטון, סיימון פוג’יווארה, דניאל פלדהקר, אנג’ליקה שר, סינדי שרמן, קיטאגאווה אוטאמרי, ז’ורז’ אונייה, מוריץ דניאל אופנהיים, גייל אלברט האלאבן, ג’ורג’ גרוס, מרסל דו?שאן, משה הופמן, גארי וינוגרנד, מרסל ז’אן, אוטאגאווה טויוקוני, סוזן מאיזלאס, ג’יקוב וילהאם מקאן, ארנה סוונסון, פיליפ סטארק, אנג’לה סטרסהיים, לוקאס סמראס, איסודה קוריוסאי, טוריי קיונאגה, קורנליס שוט, דן אורימיאן, עירית גובי, מלי גולדפרב, ליטל דותן, שרון דרעי, אבירם ולדמן, מיכל חלבין, אנה ים, יואל לוי, פליקס לופה, איתמר פריד, עדנה אוחנה, ניר הוד, סוזאן וויידס, דנה לוי, ליאור מודן ויונתן סאוון, פול מקארת’י ומייקל קלי, שירלי סיגל, אורי קצנשטיין

לפרטים: http://bit.ly/2mG6RCg

 


 

בית התפוצות

Forever young   75 שנה לבוב דילן

עד נובמבר 2017

תערוכה חדשה העוקבת אחר מסלול חייו של בוב דילן: המהפכה שחולל, השפעתו על המוזיקה והקשר ליהדות. בניהולו האמנותי של יואב קוטנר.

לפרטים: http://bit.ly/1No1Kzc

 


לוכד ההיסטוריה: שִׁים (דייוויד סימור)  תערוכת צילום

פתיחה 29 במרץ

בית התפוצות – מוזיאון העם היהודי – מציג רטרוספקטיבה ראשונה מסוגה, העוסקת בחייו וביצירתו של הצלם דוד שימין, המכונה דייוויד סימור, המכונה שִים. מגדולי צלמי העיתונות במחצית הראשונה של המאה העשרים וממייסדי סוכנות הצילום מגנום, היה מאבות הצילום העיתונאי הפוליטי. הוא היה חברם ושותפם לדרך של אנרי קרטייה ברסון ורוברט קאפה, עבד עבור המגזינים המובילים בעולם ותיעד מנהיגים דגולים, אמנים בעלי שם ושחקנים מפורסמים.

 

 

בני אברהם ושרה: תערוכות וידאו וצילום

4 בפברואר – יוני

אברהם ושרה, לפי המסורת היהודית, הם הורי האומה העברית. לכן, כל מי שנולדו או בחרו להשתייך לעם ישראל הם בני אברהם ושרה.

בתערוכות (המוצגות בחלל תערוכת הקבע, בקומה השנייה של המוזיאון) מוצגות יצירותיהם של שני אמנים, נירה פרג וג’ונו דייוויד, אשר עוסקים בסיפורים קטנים ובעולמות לא מוכרים של בני אברהם ושרה, וחושפים במצלמותיהם קהילות, אתרים ורגעים שאינם מוכרים לציבור הרחב.

 לפרטים: http://bit.ly/1UbgMXg


 

מוזיאון ירושלים

רון עמיר: להעביר את הזמן בחולות

עד 22 באפריל

בשלוש השנים האחרונות מתעד רון עמיר בצילום ובווידאו את אלפי מבקשי המקלט מאריתראה ומסודאן המוחזקים במתקן השהייה “חולות” שבנגב. סגנונו הדוקומנטרי הייחודי של עמיר מגיע לשיא בתצלומים אלה, המתאפיינים במעורבות פעילה בחיי המצולמים ובחשיפת הנסתר מן העין הציבורית.

לפרטים:  http://bit.ly/2mYTjSP


 

מתוך התערוכות:

תמונות פאנקי - בית ספר לצילום

 

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן