צילום למען הקהילה | שי מאיר

 

הפרוייקטים שלי למען הקהילה

מאת: שי מאיר

 

לצלם משמעו להיות מחובר. מחובר לרגע, לסצנה, לאווירה, למעטפת שבסופו של דבר תרכיב לנו את הפריים. להיות מחובר זה לפעול מהבטן. מהכיווץ הזה שיש לנו כשאנחנו עושים משהו שמרגש אותנו.

אהבה, שנאה, שלום, מלחמה, עוני, כאב, געגוע – לפעמים נראה לי שאפשר לפתור הכול עם מצלמה. אם רק העולם יראה, הוא לרגע יתעשת והכל יסתדר. אז אולי אני נראה לכם חולם. אבל לחלום זו פריבילגיה של אמנים ובסוף, כשאני פוגש סיטואציות שעושות לי קוואטש בבטן, סיפורים בהן אני מרגיש שאני יכול לעזור עם המצלמה שלי אז הכיווץ הזה בבטן הוא זה שמוציא אותי מהבית לצלם פרויקטים “שאין בהם כסף”. הידיעה הזאת שאם לא אצלם את זה אז הכיווץ הזה לא ישתחרר. שאם לא אעשה את זה באיזו זכות אני מרשה לעצמי לחלום.

המשותף לכל הפרויקטים שאני יוצר / משתתף בהם, הוא החיבור. הידיעה הזו שהפרויקטים האלו מכריחים אותי להישאר מחובר. מחובר לעצמי, מחובר לסיטואציה, מחובר לסביבה. להביא את הטוב ואת כל מה שאני יכול לאותו הצילום כי כל עוד אני מחובר, אני יודע שאני צלם.

כל החיים מאחלים לנו ואנחנו מאחלים לאחרים להיות בצד שנותן, בכדי להיות בצד הזה כל שצריך הוא פשוט לתת.


 

אחד מהפרויקטים בהם עסקתי בשנה האחרונה היה צילום בית שרוף של משפחה שאיבדה את ביתה בשריפות הענק שהשתוללו בכל הארץ לפני שנה. בין הסופרטנקר של ביבי ועשרות הכבאיות והמתנדבים, כאב לי על עשרות משפחות איבדו את בתיהן. הכיווץ בבטן הגיע כששמעתי ברדיו אדם שביתו נשרף מספר שהכי כואב לו זה על התמונות והאלבומים וכל הרגעים שעלו באש אותם לא יוכלו לשחזר.

העליתי פוסט בפייסבוק בו אני מציע יום צילומי משפחה לאותן משפחות שנשרף להן הבית ותוך כמה דקות כבר נקבע תאריך ויום צילום. היוזמה אף התגלגלה הלאה וצלמים נוספים יצאו לצלם גם הם.

את האפקט המבורך של אותו יום צילום מעונן ומטופטף הבנתי רק לאחר חצי שנה, שנפגשתי עם המשפחה שוב.

Screen Shot 2017-10-30 at 17.16.46

צילום: שי מאיר

 


 

פרויקט נוסף הינו פרויקט ארוך טווח בו אני מצלם חבר’ה הלומי קרב. החבר’ה הטובים האלו קרובים כל כך ללבי והעמידה מול המצלמה מסייעת ומשחררת מהם משקל לא פשוט בכלל. הפרויקט שהתחיל כפרויקט אישי מבוצע היום בשיתוף עמותות התומכות בהלומי קרב.

למעשה בעבודתי עם הלומי הקרב אנחנו חוזרים לסיפור שלהם, עומדים מולו כשבידנו הפעם במקום נשק – מצלמה. יחד עם המצולם אני עובר את כל התהליך, בחירת רפרנסים, העלאת רעיונות כיצד נצלם ונעביר את המסר שאנחנו מעוניינים להעביר,  בחירת סטיילינג ואיפור. בדרך כלל כל יום צילומים כזה מלווה בשני מפגשים מקדימים כהכנה. כך שברור שלא מדובר ביום צילומים סטנדרטי.

 

BeFunky Collage1

Screen Shot 2017-10-30 at 17.16.53

צילום: שי מאיר

לדף הפייסבוק של שי 

לעמוד האינסטגרם של שי 

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן