איך תהפכו לצלמים מקצועיים?

תחביב הצילום משותף לאנשים רבים, וכיום לאור הירידה המשמעותית במחירי המצלמות הדיגיטליות ובעקבות המצלמות ההולכות ומשתכללות של הסמארטפונים, רבים סברו כי צילום מקצועי יהפוך למקצוע החולף מהעולם. למעשה, תחום הצילום התפתח והתרחב לכיוונים נוספים, יש ביקוש רב לצלמים מיומנים ואמנותיים, וניתן לפתח קריירה משגשגת ומהנה בתחום הצילום המקצועי.
איך אתם יכולים להפוך לצלמים מקצועיים? האם כדי להצליח חייבים להשקיע בציוד צילום מקצועי ויקר? מהי הדרך הנכונה והבטוחה כדי להפוך לצלם מקצועי? כדי לענות על כל השאלות פנינו לרותי מנדיל חלבי, מנהלת סטודיו גברא, שסיפקה לנו כמה תובנות מעניינות והעניקה לנו ולכם טיפים חשובים שיסייעו לכם בדרככם המקצועית להיות צלמים מובילים.
 
But if you never try you’ll never know״
Just what you’re worth
״Lights will guide you home
(fix you – coldplay)
 
 
רותי מנדיל חלבי, מנהלת בית הספר לצילום סטודיו גברא, מוכרת בקרב צלמים מאחר ודורות של צלמים קיבלו את הידע העיוני המעשי שלהם בבית הספר לצילום שהקים אביה – גברא מנדיל, בשנות ה60. לדבריה “אחרי שנים של ניהול בית הספר לצילום, אני מתבוננת על אלה ש״עושים את זה״, שמסיימים לימודים ויוצאים צלמים, ורואה: מעבר לכישרון (הכרחי ובסיסי), ויכולות טכניות (חשוב) נדרשת התמדה, נדרש תרגול, אש בעיניים, כוח רצון, ועוד תרגול”.
רותי מציינת כי “יותר מהכול – הסוד הגדול כדי להפוך לצלם מקצועי ומצליח הוא פשוט לנסות! לא יאמן כמה זה פשוט! צריך להעז ולנסות! כי אם לא מנסים לא יודעים אף פעם מי אנחנו ומה אנחנו”. רותי מודה ללהקת קולדפליי על ההשראה, וכמובן על השיר הקסום והמרגש, והיא שולחת מסר לסטודנטים הלומדים בבית הספר לצילום שאם מנסים – ההצלחה מובטחת. לכן, כדאי לתלמידי הקורסים השונים לצילום ללמוד מהבוגרים, להתמיד, לנסות, למתוח ולפרוץ גבולות ואף פעם לא לוותר.
 
 

מה נדרש כדי להיות צלם מקצועי?

 
כדי להיות צלם מקצועי יש לרכוש ידע עיוני ומעשי. כדאי לבחור מסלול ללימודי צילום, כאשר בחירת הקורס ובית הספר הינה קריטית עבורכם. כדי להיות צלם מקצועי חייבים תשוקה ואהבה לתחום, ואם יש לכם דחף פנימי וסיפוק רב מצילום כנראה שהתחום מתאים לכם. כדי להפוך את תחביב הצילום שלכם למקצוע עליכם ללמוד, להתנסות במגוון צילומים וטכניקות, לרכוש ידע עדכני כל הזמן ולא לפחד לנסות.
צלם מקצועי חייב להכיר את מבנה המצלמה, להכיר את ההיבטים הטכניים בתחום הצילום, לשלוט בטכניקות מתקדמות לצילום, להשקיע בציוד מקצועי ולהתפתח כל הזמן.
כדי להצליח בתחום הצילום נדרש גם כישרון אמנותי ויצירתיות. אמנם יש היבטים טכניים חשובים, אך יצירתיות עוזרת בהפקת צילומים מצויינים – על ידי העברת מסר מסוים מבעד לעדשת המצלמה, לכידת הרגע הנכון או העברה של החוויה האישית.
כפי שציינו, צלם מקצועי חייב תשוקה ואהבה לתחום הצילום, זהו תחום מורכב וכמו בכל מקצוע יש רגעי משבר, אך אם יש לכם תשוקה עזה למקצוע – תתפתחו עם הזמן ותמצאו את הנישה המתאימה ביותר עבורכם.
כל הצלמים המובילים בארץ ובעולם לומדים כל הזמן מאחר ובתחום זה יש שינויים רבים כמו טכניקות צילום חדשות, ציוד מתקדם, טכנולוגיות המשנות את התחום ועוד. אם יש לכם רעב בלתי נגמר ללמוד ולהתפתח – מקצוע הצילום כנראה יתאים לכם.
 
 

אילו קורסים יהפכו אתכם לצלמים מקצועיים?

 

אין קיצורי דרך בדרך שלכם להיות צלמים מקצועיים. לכן, בשלב הראשון עליכם לבחור קורס צילום למתחילים כדי לרכוש ידע מקיף ומעמיק בתחום. לאחר שרכשתם ידע עיוני ומעשי מומלץ להירשם לקורס צילום מתקדם כדי להתפתח מקצועית, ובהמשך הדרך כדאי ללמוד צילום וידאו, קורס ביטוי אישי ולהשתתף בסדנאות ובסיורי צילום עם צלמים מקצועיים מהם ניתן ללמוד ולקבל ביקורת המסייעת לכם להתפתח.

 

קורס צילום מקצועידוגמנית בקורס צילוםשיעור בקורס צילום מקצועיתלמיד בקורס צילום מקצועי

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן