כשהעדשה הופכת למראה: הסיפור של רוני בר נחמד

כשהעדשה הופכת למראה: הסיפור של רוני בר נחמד


 

את סדרת הפורטרטים של רוכבות אופנועים כבדים צילמתי לפרויקט סיום קורס “צילום מקצועי” בסטודיו גברא, מתוך סקרנות אישית וכהמשך ישיר לעיסוק שלי במגדר בתחומי אמנות שונים.

עניין אותי לדעת מי הן,  מהי נשיות/גבריות ואילו תכונות מגדירות אותנו כבני אדם ומאפשרות לנו להיות מי שאנחנו באמת.

ערכתי מחקר מעמיק על צילום אופנועים וייצוג של נשים בעולם שמזוהה עם גבריות מוחצנת. ואז פרסמתי פוסט מהוסס במדיה החברתית בחיפוש אחרי חמש רוכבות שיסירו את הקסדה. בהתחלה רוכבות פנו אלי קצת בחשדנות, מורגלות לחוסר הבנה מהסביבה, ואחרי שהסברתי להן על הפרויקט הכל התגלגל במהירות.

מספר הפניות היה מעל הציפיות שלי… מתוך הראיונות האישיים איתן למדתי את הדקויות והרגעים המורכבים מהם בנויה חוויית הרכיבה שלהן. משהו בגישה שלי, לאן שאני מפנה את העדשה והרגע האותנטי שמצלמה יכולה לתפוס, איפשר להן ולי להביע עמדה ורעיון שלם. הסדרה גדלה לשבעה פורטרטים של רוכבות – עם האופנוע האישי ובלי קסדה.

לצילומים הוספתי טקסט קצר שמספר משהו על כל אחת, שבשבילי נותן לצופה רובד של הבנה נוספת, מעבר למה שנראה דרך העדשה. הדים על סדרת הצילומים הגיעו מהרוכבות אל יבואן הונדה בארץ. הוא פנה אלי, והציג את הסדרה במסגרת אירועי ערב  HONDA ARTבשתי תערוכות ביולי ובאוקטובר 2015 במטרה לקדם מודעות לרכיבת נשים על אופנועים כבדים.

באפריל השנה, לקראת יום הרוכבת הבינלאומי 2016, הזמינו אותי הרוכבות למרתון צילומי רוכבות שעלו לרשת בפורומים שונים עם טקסט קצר המתאר מי הן. הצילומים עוררו עניין רב תגובות חמות ומפרגנות, ויצר עבורן חוויה שהן לא הכירו. הסתבר שאחד מצילומי הרוכבות שהניקה את ביתה על אופנוע כביש היה הצילום ראשון מסוגו בעולם. הצילום הביע בפריים אחד את מלא המשמעות של רעיון האישה הרוכבת.

בתוך ימים ספורים הצילום המיוחד הזה ריגש ציבור רחב, צבר אלפי “לייקים” בפורומים ובמדיה החברתית ונבחר להשתתף בתחרות כרזת מועדון האופנועים. לפעמים לוקח לרעיון זמן להתממש. שהגעתי אל נושא המגדר, שעניין אותי גם קודם, ממקום של התנסות אישית, הצלחתי לגעת גם באנשים אחרים. הרעיון שהתחיל מפרויקט סיום צילומי בקורס המקצועי ממשיך להתגלגל עד היום.

במסגרת התקדמותי לקורס סטודיו התחלתי לצלם סדרה חדשה הנקראת “בלי עור” ומציגה גברים בעירום עם האופנוע האישי, סדרה הממחישה את הדיאלוג בין גוף הגבר לגוף האופנוע. עברתי דרך ארוכה כצלמת עד שהגעתי ל”פול פריים”. הבנתי שבלחיצה על הכפתור אצור לא רק פריים בודד, אלא גם את הקסם ביצירת הרגע הנכון.

המצלמה מאפשרת לי ליצור עולם שלם שבו אני המפיקה, הבמאית, הצלמת והעורכת. אם יש לי חלום ומה להגיד, אני פשוט צריכה להגשים אותו. כשלוחצים על הכפתור בלב ובמצלמה, תמיד יהיה עוד מישהו שיידלק מהצד השני.

רוני.


רוני בר נחמד יצרה את פרויקט הנשים והאופנועים במסגרת קורס מקצועי בסטודיו גברא. כיום היא סטודנטית בקורס הסטודיו שלנו.

מרגישים שיש לכם גישה לצילום ורוצים לפתח אותה ולהעמיק בתחום? ליצור פרויקט צילומי משלכם ולהגשים חלום? ההרשמה למסלול סטודיו בעיצומה!

לפרטים נוספים לחצו כאן.    


 

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן