טיפים לצילום וידאו איכותי עם מצלמות DSLR

טיפים לצילום וידאו איכותי עם מצלמות DSLR

 

צלמי סטילס ועורכי וידאו מגלים כיום שצילום וידאו יכול להועיל להם ברמה האישית והעסקית. למידה של צילום וידאו באמצעות מצלמת הסטילס (dslr או mirrorless) יכול לשדרג משמעותית את סל המוצרים שהם מציעים ללקוחותיהם. גם צלמי וידאו מגלים יותר ויותר את מצלמות הסטילס, המאפשרות לצלם סרטי וידאו באיכות גבוהה ובתקציב נמוך על מנת ליצור סרטוני תדמית, סרטוני פרסומת והפקות מסחריות.

לדוגמה, ראו את לירון אראל שלנו, צלם חתונות מוביל, שהחל לצלם באופן אקראי עם מצלמת ה-DSLR קליפים מדהימים וייחודיים, וכיום מתבקש לעשות זאת מראש על ידי זוגות רבים.

צילום וידאו באמצעות DSLR עלול להיות מעט יותר מורכב מצילום סטילס, אבל אם תלמדו לעשות זאת, תוכלו לייצר סרטונים יפיפיים ויצירתיים.

 

הנה כמה טיפים לצילום וידאו באמצעות מצלמות DSLR מהבלוג של פיליפ בלום:

  • את השליטה הטובה ביותר על הצילום תוכלו לקבל אם תצלמו במצב ידני (M). צילום ידני מעניק לכם שליטה על מהירות הצמצם והתריס. אמנם צריך להשקיע קצת יותר מאמץ בצילום, אבל זה משתלם.
  • ISO (רגישות לאור): ככל שה-ISO יהיה גבוה יותר, כך תוכלו לצלם קטעי וידאו שמישים בתאורה בעייתית (ממש כמו בצילום סטילס). גם בוידאו, עדיף להשאיר את ה-ISO נמוך ככל האפשר לאיכות תמונה גבוהה, אך יש מקרים בהם תצטרכו להעלות אותו קצת אם אין מספיק אור.

ISO טוב: 160, 320, 640, 1250 ו-2500.

הימנעו משימוש בערכים: 125, 250, 500 ו-1000. אלו ערכים היוצרים רעש דיגיטלי וייגרמו        לצילומים שלכם להיראות מגורענים.

  • White Balance: אל תשכחו לבצע WB באופן ידני דרך התפריט או באופן אוטומטי.
  • עומק שדה: עומק שדה גדול יראה כמעט כל מה שנמצא בפריים בפוקוס. עם עומק שדה קטן, רק חלק קטן מהדמות בוידאו יהיה בפוקוס. עומק שדה קטן מאפשר ליצור בולטות והדגשה על החלק המרכזי בפריים (לדוגמה אובייקט או דמות ראשיים).
  • תנועה: את צילומי הוידאו הטובים ביותר תשיגו אם תבצעו תנועה מבוקרת ואיטית של המצלמה בזמן שהיא עומדת על חצובה. טכניקה שכדאי לנסות בזמן שעושים PAN של המצלמה מצד לצד היא להחזיק את השוט למשך כ-10 שניות, ואז להתחיל PAN איטי, להחזיק שוב את השוט למשך 10 שניות ורק אז להמשיך. טכניקה זו תעניק לכם 3 שוטים שונים איתם תוכלו לעבוד בזמן העריכה.

 

רוצים ללמוד עוד טכניקות לשימוש במצלמות DSLR וMirrorless כדי לייצר סרטוני וידאו מקצועיים בלוק ייחודי? בין אם אתם צלמי וידאו מתחילים, עורכי וידאו או צלמי סטילס שרוצים להגדיל את סל השירותים שאתם מעניקים ללקוחות שלכם, הצטרפו לקורס של צילום וידאו ( מפגשים)  עם רון שי (״סנואו״), יוצר סרטים מוערך בארץ ובעולם, במסגרת סדנאות הקיץ של סטודיו גברא.

 

צילום וידאו - סטודיו גברא

 

למידע ופרטים נוספים כתבו לנו:
שלחו הודעה
לוגו ריבוע שקוף

תודה שנרשמתם ליום הפתוח!

פרטים נוספים ישלחו במייל בהקדם

דילוג לתוכן